Custom Production Europe, parte a grupului Custom, oferă soluții high-tech care acoperă nevoile de digitalizare în sectorul public, în retail, în domeniul medical și educațional, soluții care au fost implementate până în prezent în 76 de țări, inclusiv în România. 

 

Marius Ursulescu, CEO Custom Production Europe explică pentru Ghidul Primăriilor ce soluții self-service din portofoliu Custom pot fi implementate în cadrul instituțiilor publice și cum sprijină tehnologia Custom digitalizarea sectorului public din România.

 

Interviu cu Marius Ursulescu, CEO Custom Production Europe 

 

Dacă în zona de business rata de adopție a serviciilor self-service și a soluțiilor high-tech este în creştere accentuată – cum stau lucrurile în sectorul administrației publice? Cum apreciați că decurge procesul de transformare digitală a instituțiilor publice în România?
Custom Production Europe și Custom Group sunt pregătite să împărtășească cunoștințele dobândite despre noile tehnologii, care sunt deja implementate cu succes în peste 76 de țări, precum și în România.
Criza pandemică a schimbat pentru totdeauna obiceiurile de cumpărare și de consum, accelerând adoptarea soluțiilor tehnologice noi la scară largă. Noul început este asimetric și din acest motiv, organizații precum Custom, cu experiența și excelența care caracterizează Grupul, fac diferența. Custom, un jucător internațional, a înregistrat o creștere majoră a tuturor soluțiilor de self-service concepute pentru automatizarea serviciilor publice, în sectorul de retail, distribuție la scară largă și, de asemenea, în domeniul sănătății.
Se poate observa o creștere a ratei de adopție a serviciilor self-service și a soluțiilor high-tech și în sectorul administrației publice. Acest proces de transformare digitală este unul amplu, dar totodată esențial pentru furnizarea de servicii mai bune pentru contribuabili.

 

Ce soluții high-tech pot fi implementate în cadrul instituțiilor publice? Cum sprijină tehnologia Custom digitalizarea sectorului public?
Grupul desfășoară constant activități de cercetare și dezvoltare care vizează extinderea gamei de produse, precum și îmbunătățirea continuă a tehnologiilor și aplicațiilor acestora, pentru a oferi acea combinație unică de soluții în ceea ce privește diversificarea și dezvoltarea pe orizontală.
Noile soluții high-tech propuse de Custom ce pot fi implementate în cadrul instituțiilor publice sunt, în primul rând, kiosk-urile de plată a taxelor și impozitelor. Aceste echipamente de plată pot fi amplasate în diverse locuri, cu scopul de a nu condiționa cetățeanul să facă plata exclusiv în cadrul instituției.
Un alt produs marca Custom care este foarte util într-o instituție este Kiosk-ul Virtual. Acest echipament de ultimă generație sprijină administrațiile în interacțiunea cu cetățenii, îmbunătățind semnificativ calitatea serviciilor, fără a avea însă costuri suplimentare cu personalul. 

La Kiosk-ul Virtual, cetățenii se pot bucura de următoarele servicii:
• Depunerea documentelor online;
• Interacțiune online cu operatorii instituției;
• Indentificare prin intermediul telefonului;
• Identificarea utilizatorului prin recunoaștere facială;
• Obținerea codului fiscal și detalii despre documente;
• Semnătura digitală (FEA cu OTP sau suportul de semnătură) pentru finalizarea contractelor la distanță, în conformitate cu legea;
• Crearea documentelor care urmează să fie semnate și depuse;
• Crearea numerelor de referință pentru tranzacții/sesiuni;
• Emiterea de chitanțe, planuri de rate sau copii ale contractelor, tipărite în format A4 sau trimise prin e-mail.

 

My image

 

Explicați ce impact au la nivelul comunităților soluțiile self-service.
Toate soluțiile și tehnologiile care evită proximitatea dintre oameni și oferă servicii de livrare, gestionează și previn formarea cozilor, eficientizează fluxurile de lucru și ajută personalul instituțiilor. Acestea sunt fundamentale pentru procesul de digitalizare al instituțiilor publice.
Soluțiile Custom au un impact pozitiv la nivelul comunităților deoarece îmbunătățesc experiența cetățenilor cu administrația locală (facilitează interacțiunea, elimină timpii de așteptare pentru plata taxelor și impozitelor, facilitează obținerea documentelor, etc).
Cuvintele cheie pentru soluțiile Custom sunt self-service, rapiditate, securitate și control care contribuie la îmbunătățirea experienței cetățeanului.

 

Viitorul self-service-ului pentru municipalități îl reprezintă Mate-Up, self-kioskul cu comenzi complet automatizate și LOCKER-ul, o altă soluție de ultimă generație. Cum funcționează aceste produse și ce impact ar avea implementarea acestor soluții?
Aceste soluții hardware, însoțite de soluții software specifice crează experiențe noi pentru cetățeni, precum: lockere, kiosk-uri, sisteme „click&collect” pentru comandarea și colectarea produselor, kiosk-uri cu numerar pentru plăți automate fără operator.
Implementarea și funcționalitatea acestor soluții de ultimă generație vor avea un impact pozitiv atât în rândul cetățenilor, cât și al primăriilor și vor aduce un plus de valoare în dezvoltarea orașului/comunei.

 

My image

 

Cu ce primării și cu ce instituții ale statului ați colaborat în România pentru a implementa soluțiile Custom? 
Printre instituțiile statului cu care am colaborat putem enumera: Primăria Adjud, Primăria Caransebeș, Primăria Cotești. De asemenea, doresc să precizez că avem relații de colaborare și cu alte instituții pentru implementarea soluțiilor Custom.

 

Suntem curioși să aflăm mai multe despre businessul Custom Production Europe, despre planurile de dezvoltare ale grupului pentru România și despre fabrica din Ghimboca, Caraș-Severin.
Fondată într-un mic garaj din Parma, în 1992, de Carlo Stradi și Alberto Campanini, Custom este o companie de soluții high-tech care integrează competențe, know-how și tehnologie pentru a oferi pieței soluții, devenind un jucător global cheie pentru piața de automatizare a retailului, transport public, loterie, bancar, divertisment și sectoarele industriale și de self-service. 

A inova înseamnă a face tehnologia să fie simplu de utilizat și disponibilă tuturor, pentru a îmbunătăți o situație din viața de zi cu zi. Aceasta este abordarea noastră față de inovație. Din Italia, compania a continuat să crească și să se extindă, devenind un grup care oferă cea mai largă gamă posibilă de soluții specializate pentru diverse piețe verticale.
Câteva detalii despre compania din România:
•    A fost înființată în 2006 și are în prezent peste 90 de angajați 
•    Are 4 linii de producție: gamă largă de produse pentru retail, aviație, jocuri, ticketing
•    Peste 200.000 de produse pe an, cu peste 70% dintre furnizorii români
•    Are o nouă linie de producție și dezvoltare pentru automate și lockere
•    Peste 200 de parteneri în România.

Toți oamenii se întâlnesc cu Custom Production Europe în fiecare zi, peste tot, fără să știe: când primesc o chitanță sau un bilet, când fac plata la bar și la supermarket, când retrag bani de la bancomat, când plătesc parcarea sau biletul de tren, la efectuarea unui depozit, la cumpărarea unui bilet pentru cinema, teatru, muzeu etc. În toate aceste momente, Custom Group este cel care oferă soluții hardware și service. Avem o gamă largă de soluții datorită celui mai larg portofoliu diversificat de soluții tehnologice. De asemenea, mai mult de 550 de aeroporturi diferite folosesc deja imprimantele noastre pentru biletul de îmbarcare și eticheta pentru bagaje. 
Made in Romania, Running Worldwide
Planurile companiei se bazează în continuare pe inovație, dezvoltare și impletare de soluții și echipamente noi. La începutul acestui an, am lansat o soluție absolut nouă pentru piața din România și anume un produs all in one ce va fi fiscal, cu un design unic și rafinat.
Avem în vedere implementarea unei noi linii de producție și dezvoltare în ceea ce privește echipamentele self-service și anume: lockere și automate. De asemenea, avem perspective pentru a dezvolta și implementa proiecte de o mare anvergură, împreună cu marii jucători de pe piața din România.