
În viața de zi cu zi, cetățenii solicită flexibilitate, rapiditate și soluții digitale personalizate. Cu toate acestea, primăriile din România au întârziat să își adapteze serviciile pentru a răspunde acestor nevoi. Conform raportului DESI, gradul mediu de digitalizare a primăriilor din România este de doar 32,3%. Totodată, la capitolul “Servicii Publice Digitale”, România se situează în continuare pe ultimul loc la nivel european din 28 de ţări.
Provocările necesită soluții digitale centrate pe cetățeni
În prezent, cetățenii nu văd niciun motiv pentru care serviciile publice ar trebui să fie mai complicate decât cumpărăturile online. Aceştia vor răspunsuri rapide la solicitările lor și se așteaptă ca toate demersurile iniţiate în relaţie cu primăriile să se finalizeze prin canale digitale, printr-o singură „vizită online”.
Soluţiile software ARCHIBUS oferă primăriilor oportunitatea de a-și face administrarea mai simplă, mai rapidă, mai eficientă și mai prietenoasă pentru cetățeni.
O digitalizare completă a serviciilor poate dura mulți ani, cu toate acestea, primăriile pot atenua complexitatea dacă fac această transformare în pași mici:
Ghişeu digital
Spre deosebire de birourile fizice ale unei primării, cele digitale sunt deschise publicului 24/7 – și pot rămâne deschise în timpul crizelor, cum ar fi cea de sănătate publică. Interacțiunile digitale consumă mai puțin timp pentru cetăţeni și totodată eliberează resursele primăriei pentru alte responsabilități mai stringente.
Arhivă electronică
Păstrează dosare, contracte, planuri sau hărți, practic orice tip de document ce trebuie să fie conservate electronic de către primărie și puse la dispoziție, la cerere, populației. O arhivă electronică este un exemplu modern de guvernare electronică, cu servicii digitale pentru cetățeni și o arhivă care îndeplinește cerințele legale. De la crearea documentului până la arhivare, fiecare pas este înregistrat complet, iar o copie a datelor este stocată în siguranţă.
Fluxuri de aprobare
Pe fondul volumului mare de cereri, primăriile trebuie să asigure procese eficiente și termene de livrare rapide. Implementarea fluxurilor automate de lucru cu cetățeanul pot permite generarea, editarea, aprobarea și semnarea documentelor utilizând semnătura electronică calificată, fără a necesita tipărire sau chiar printuri succesive ale documentelor. Mutarea online a acestor procese și, prin urmare, simplificarea lor, va crește semnificativ productivitatea, reducând întârzierile din primării.
Mentenanța clădirilor, a mijloacelor fixe şi a echipamentelor
Pe lângă responsabilitatea de a furniza servicii publice de calitate cetățenilor lor, primăriile sunt, printre altele, responsabile de gestionarea bunurilor publice de mare valoare economică și socială, (terenuri, clădiri, drumuri). Pentru a controla, urmări și întreține în mod corespunzător proiectele, activele și echipamentele și pentru a evita orice cheltuieli inutile, instrumentele digitale pot oferi primăriilor un sistem centralizat, care să le permită să demonstreze schimbări pozitive.
Avantaje pentru primării
Primăriile au o oportunitate unică prin PNRR de a valorifica soluțiile software pentru a-şi îmbunătăţi serviciile şi a oferi experienţe care să îi susţină pe cetăţeni.
„Criza COVID-19 a arătat că digitalizarea serviciilor publice este un imperativ pentru un sector public modern și eficient. Transformarea despre care vorbim oferă oportunități enorme pentru primării de a-şi consolida încrederea în rândul cetățenilor. Rămâne o singură întrebare. Sunteți gata să deschideți calea către proiecte pentru cetățeni, care să îi susțină și să vă susțină? Momentul să o faceți este acum.”
— Cătălin Tănăsescu, Vicepreședinte pentru dezvoltare, ARCHIBUS Solution Center – România
Suntem gata să vă ajutăm!
ARCHIBUS oferă Analiză, Implementare și Suport pentru procesele digitale ale fiecărei primării din România. În fiecare zi, organizațiile guvernamentale din întreaga lume își îmbunătățesc serviciile, şi implicit vieţile cetăţenilor, folosind ARCHIBUS.
Alegeţi Centrul de soluţii ARCHIBUS România pentru digitalizarea primăriei dumneavoastră!
Cu ocazia publicării Ediției de Toamnă a Revistei Ghidul Primăriilor, vă invităm să discutați cu experții noștri despre soluţiile software ARCHIBUS şi să obţineţi sprijinul necesar în vederea finanțării proiectelor dumneavoastră prin PNRR.
Pentru a facilita demararea şi accelerarea proiectelor de transformare digitală, în cadrul Centrului de soluţii ARCHIBUS România, am format echipe dedicate, responsabile cu dezvoltarea şi implementarea soluţiilor software şi a modulelor digitale, pretabile instituţiilor aparţinând sectorul public. Acceptați invitația noastră transmisă prin email sau contactați-ne pentru o întâlnire, vizitând www.archibus.ro.
Materialul a fost publicat în Revista Ghidul Primăriilor, Ediția Specială, Toamna 2022, prima și singura revistă din România în format print și online destinată exclusiv autorităților locale.
Pentru a vizualiza online revista, click aici:
https://bit.ly/3SxM2Un
Pentru a comanda gratuit revista în format print, click aici:
https://bit.ly/3ArVIdQ