Localitatea ta poate fi Destinația Anului® 2023! | Podcast | Episodul 13

Localitatea ta poate fi Destinația Anului® 2023! | Podcast | Episodul 13
2023-01-30

 

Ghidul Primăriilor, în calitate de partener media, invită administrațiile publice să nominalizeze localitatea, regiunea sau diferite atracții turistice locale pentru competiția Destinația Anului® 2023 - cel mai important proiect de promovare a zonelor cu potențial turistic din România.

Invitatul acestui episod al Podcastului Ghidul Primăriilor, Vocea Administrațiilor Publice este Mihai Bârsan, fondator Destinația Anului®, Co-fondator Epic Visits și Președinte al Consiliului de Brand Turistic Național al României. Discutăm cu Mihai Bârsan despre turism și despre acest proiect de promovare a localităților, regiunilor, atracțiilor cultural-educative din România: competiția Destinația Anului®.

Mihai Bârsan explică de ce administrațiile locale merită să acorde atenție acestei competiții care ajută localitățile și regiunile să se afirme ca branduri turistice puternice, în contextul în care, în prezent, turismul generează aproximativ 5% din PIB-ul țării, ceea ce îl face o sursă valoroasă de venit pentru administrațiile locale.  

 

Nominalizările și înscrierile pentru competiția Destinația Anului se desfășoară până pe 28 februarie 2023. Detalii AICI.

Ajunsă deja la a treia ediție, Destinația Anului® păstrează și în 2023 misiunea de a susține destinațiile României în efortul lor de afirmare ca branduri turistice puternice. Destinația Anului® folosește cea mai amplă platformă media integrată (TV, digital si social media) pentru a aduce in atenția românilor destinațiile cele mai spectaculoase din Romania.

 

 

Competiția Destinația Anului® se adresează administrațiilor care fac o prioritate din dezvoltarea potențialului turistic local, care își construiesc o strategie clară de promovare și vor să devină  branduri puternice. De asemenea, competiția Destinația Anului® se adresează destinațiilor care doresc să își crească notorietatea și atractivitatea la nivel național.

 

În 2022, competiția Destinația Anului a continuat să crească într-un ritm accelerat:
• 20 000 de români au nominalizat peste 150 de destinații preferate din țară.
• 100 000 de români au votat una din destinațiile finaliste.
• Competiția a generat peste 20 milioane vizualizări pe paginile proprii, în paginile influencerilor specializați de turism, în sute de materiale de presă și pe bannere ale partenerilor media. Impactul competiției în Social Media a fost de 4x mai puternic decât în  anul precedent. 
• Cele 8 emisiuni PrimaTV dedicate vizitării destinațiilor au avut un share mediu de 1,7%.
• Toate finalistele ediției 2022 au beneficiat de promovare internațională prin parteneriat cu pagini de limbă germană și prezență în cadrul târgurilor internaționale de turism prin intermediul Catalogului Destinația Anului.
• Competiția a primit recunoașterea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului și a Alianței Pentru Turism ca vehicul major de promovare a excelenței în turismul intern.

 

My image

 

Mihai Bârsan, fondator Destinația Anului®: ,,Cercetarea Destinația Anului va fi cel mai amplu studiu bazat pe comportamente, atitudini și percepții despre turismul intern, din ultimii 10 ani. Va avea 3000 de respondenți (în mod normal, studiile cu relevanță națională au aprox. 1000 respondenți). Credem că prin această cercetare, comunitățile pot primi răspunsuri la întrebările cheie pentru o strategie de promovare: Ce notorietate am? Ce intenție de vizitare? Care este dinamica brandului? și Care este publicul pe care aș putea să-l câștig? Vom folosi acest studiu pentru o obiectivitate mai mare în procesul de jurizare.”

 

Gala Destinația Anului premiază 9 categorii:

4 Categorii pentru Localități sau Regiuni: Orașe care inspiră, Tărâmuri cu istorie și tradiție, Comori naturale, Stațiuni turistice.
5 Categorii pentru Operatori Turistici: Parcuri de distracție și aventură, Atracții cultural-educative, Resort-uri, Boutique, Experiențe gastronomice.

 

Câștigătorii vor fi desemnați cu ajutorul unui proces de jurizare 360° bazat pe:
• Votul juriului (100 de specialiști) – 1/3 din scor
• Cercetarea Destinația Anului (studiu sociologic reprezentativ) – 1/3
• Voturi pe platforma www.destinatiaanului.ro  – 1/3 din scor.