Prevenirea accidentelor rutiere pe trecerile de pietoni si efectul invers al limitatoarelor de viteză fixe pentru siguranța rutieră.

Potrivit unei analize efectuate de medicii Bernardo Mendoza de la Centrul de Cercetare în Optică (CIO) și Luis Mochán de la Institutul de Științe Fizice al UNAM, limitatoarele de viteză nu îndeplinesc funcția pentru care au fost „proiectate”, ele provocând mai multe accidente.

Analiza a fost făcută în Mexic. În acest sens, dr. Bernardo Mendoza a comentat că limitatoarele de viteză incetinesc mult circulația și nu își ating obiectivul, acela de a oferi cu adevarat siguranță in trafic. „Problema este că pentru a trece peste un limitator trebuie mai întâi să frânezi, să-l incaleci și apoi să accelerezi din nou pentru a atinge viteza permisă, asta irosește energie și benzină și generează o poluare mare”. Potrivit analizei efectuate de specialiști, pe autostrada Jojutla-Alpuyeca din Morelos sunt aproximativ 50 de limitatoare, unul la trei sute de metri. În medie, o mașină trece la fiecare 30 de secunde, așa că într-o zi trec trei mii de mașini, risipind șapte mii de litri de benzină și energie.

Energia risipită ar fi suficientă pentru a menține aprinse 1,5 milioane de becuri timp de patru ore pe zi sau pentru a menține în funcțiune 3.500 de frigidere. În același timp, șase mii de tone de dioxid de carbon, gaz responsabil de încălzirea globală, sunt aruncate în atmosferă în fiecare an.

Un litru de motorină cântărește 0,85 kg, respinge 2,6 kg CO2 și 1,15 kg apă În mod chimic, motorina, motorina sau uleiul de încălzire pot fi asimilate cu hexadecan pur, adică n = 16.

Masa molară a hexadecanului este 12 * 16 + 1 * (2 * 16 + 2) = 226 grame / mol. Masa de CO2 eliberată per mol de hexadecan consumat este de 44 * 16 = 704 g Masa de apă H2O respinsă pe mol de hexadecan ars este de 18 (16 + 1) = 306 g

Raportul dintre consumul de motorină și emisiile de CO2 este de 704/226 = 3,16, iar cel al apei este de 306/226 = 1,35 Cantitati suplimentare de CO2 emise zilnic datorita trecerii peste limitatoarele de viteza clasice: 30 000 treceri peste limitator x 0,01 l consum aditional= 300 litrii de carburant x 2,6 kg CO2 = 780 kg CO2 emis zilnic suplimentar. 60 000 treceri peste limitator x 0,01 l consum aditional= 600 litrii de carburant x 2,6 kg CO2 = 1.560 kg CO2 emis zilnic suplimentar. 90 000 treceri peste limitator x 0,01 l consum aditional= 900 litrii de carburant x 2,6 kg CO2 = 2.340 kg CO2 emis zilnic suplimentar.

Ca alternative „civilizate” pentru evitarea accidentelor și moderarea vitezei vehiculelor, s-a propus eliminarea limitatoarelor, care ar economisi energie și ar reduce poluarea, în special oxidul de carbon. Cu resursele economisite, s-ar putea folosi pentru a plăti mai mulți polițisti rutieri, pentru a instala monitoare de viteză, camere care identifică infractorii și pentru campanii de conștientizare a participanților la trafic că este fezabil să conduci cu viteză moderată în loc să frânezi inaintea unui limitator si apoi accelerezi excesiv.

Cercetătorul CIO a indicat că împreună cu colegul său de la UNAM au ajuns la concluzia că ar fi benefică eliminarea limitatoarelor și educarea oamenilor să respecte limitele de viteză și regulile rutiere. Potrivit analizei făcute de cei doi specialiști, cel puțin 10 la sută din poluarea generată de automobile ar putea fi evitată prin eliminarea limitatoarelor de viteză, iar orașul ar urma să respecte protocolul de nepoluare. În lume există foarte multe limitatoare viteză construite din ciment.

Fiecare dintre ele – potrivit specialiștilor – are o secțiune triunghiulară de aproximativ un metru la bază și 20 de centimetri în înălțime. Pentru construcția acestuia sunt necesari 1,7 metri cubi de piatră, 290 de litri de nisip, 90 de litri de ciment și 40 de metri de fier beton. În plus, acestea provoacă accidente, iar șoferii cheltuiesc bani pentru reparații mecanice, suspensii sparte și lovituri la șasiu.

Pe lângă problemele cu mașinile, problemele de sănătate nu au rămas în urmă, cum ar fi dezlipirea de retină, problemele osoase și chirurgia coloanei vertebrale.

 

Concluzii despre acest subiect din Republica Moldova:

 

 

 

 

Limitatoarele stradale fixe pot deveni periculoase in multe cazuri:

 

Opinia fostului Primar al Orașului Braşov, Allen Coliban:

Soluția ideală pentru diminuarea factorilor de mai sus: