Filtru căutare: Bucuresti

PRIMĂRIA SECTORULUI 3 BUCUREȘTI

Adresa

Calea Dudeşti Nr. 191 Sector 3

header image

Sprijin consecvent! Cetățenii ucraineni își pot depune exclusiv actele pe www.primarie3.ro

...

Primăria Sectorului 3 reamintește cetățenilor ucraineni că în primele cinci zile lucrătoare ale fiecărei luni își pot depune online actele în vederea obținerii sprijinului financiar. Concret, în primele cinci zile din iunie 1.065 de ucraineni au depus documentele solicitate prin noua schemă de sprijin.                                

În perioada 3-7 iulie, persoanele refugiate din Ucraina au la dispoziție exclusiv serviciile electronice de pe homepage-ul  www.primarie3.ro . Cetățenii ucraineni își pot completa online formularele pentru decontarea cheltuielilor. Link-ul direct către pagina utilă este:  https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/detaliu_act/decontari-refugiati-ucraina-procedura-actualizata/ .

Reamintim că începând cu luna mai ajutorul financiar este virat exclusiv cetățenilor ucraineni, sub forma unor sume forfetare.

Astfel, familiile şi persoanele singure, beneficiare ale Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 a Consiliului, beneficiază începând cu data de 1 mai 2023, pentru o singură perioadă de maximum 4 luni consecutive, de o sumă forfetară lunară, pentru acoperirea cheltuielilor de cazare și hrană.

 

Acte necesare pe www.primarie3.ro

Pentru a beneficia în prima lună de decontarea cheltuielilor forfetare conform prevederilor HG nr. 368/2023, persoanele care provin din zona conflictului armat depun, prin intermediul site-ului www.primarie3.ro , următoarele documente:

  • cerere;
  • copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382  a Consiliului din 4 martie 2022 de constatare a existenţei unui aflux masiv de persoane strămutate din Ucraina în înţelesul  articolului 5 din Directiva 2001/55/CE şi având drept efect introducerea unei protecţii temporare, denumită în continuare Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/382, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări pentru solicitant și membrii familiei;
  • copie de pe extrasul de cont bancar deschis la o societate bancară de pe teritoriul României, pe numele solicitantului.

Pentru a beneficia pentru următoarele trei luni din cele maximum patru luni consecutive de suma forfetară solicitanţii depun, conform legii, următoarele documente:

  • cerere;
  • copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382  a Consiliului din 4 martie 2022 de constatare a existenţei unui aflux masiv de persoane strămutate din Ucraina în înţelesul  articolului 5 din Directiva 2001/55/CE şi având drept efect introducerea unei protecţii temporare, denumită în continuare Decizia de punere în aplicare (UE) 2022/382, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări pentru solicitant și membrii familiei;
  • copie de pe extrasul de cont bancar deschis la o societate bancară de pe teritoriul României, pe numele solicitantului.
  • dovada înscrierii la oficiul de șomaj, în vederea obținerii unui loc de muncă sau adeverință din care să reiasă statutul de angajat în România;
  • dovada înscrierii copiilor în grupe/clase/formațiuni de studiu din unitățile de învățământ preuniversitar , ca antepreșcolari, preșcolari, elevi sau audienți sau dovada frecventării unor activități din oferta unor hub-uri ori centre educaționale.

Cererile depuse vor fi prelucrate în sistem doar dacă vor fi respectate condițiile cumulative și cetățenii ucraineni vor prezenta toate documentele care să ateste îndeplinirea criteriilor.

 

Cine face excepție

Pentru validarea categoriei de persoane exceptate, cetățenii ucraineni vor prezenta următoarele, acte după caz:

a)  adeverință din care să reiasă frecventarea  unei forme de învăţământ superior acreditată la zi în România, pentru studenți/masteranzi;  

b)   certificat de încadrare în grad de handicap   eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din România, pentru persoanele cu dizabilităţi;  

c)  permis de ședere din care rezultă  persoanele cu vârsta peste 65 de ani;  

d)  certificat de naștere al copilului ce atestă că  persoana care are în creştere sau în îngrijire un copil în vârstă până la 2 ani;

e) certificat de naștere al copilului + certificat de încadrare  în grad de handicap  eliberat de structura competentă, în cazul copilului cu dizabilități  în vârstă până la 3 ani.

 

Serviciul Presă

presa@primarie3.ro