Filtru căutare: Bucuresti

PRIMĂRIA SECTORULUI 2 BUCUREȘTI

Adresa
Chiristigiilor, nr. 11-13, Sector 2
Primăria Sectorului 2 s-a înscris în Programul Rabla Local. 3.000 de autovehicule uzate vor putea fi casate
3.000 de locuitori ai sectorului vor beneficia de un stimulent de 3.000 de lei pentru fiecare autovehicul casat.
Primăria Sectorului 2 participă în Programul privind casarea autovehiculelor, denumit colocvial Programul Rabla Local, un program derulat de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) în parteneriat cu primăriile de la nivel național. În prima etapă, adică în perioada 21-28 aprilie 2023, are loc sesiunea de înscrieri pentru primării, urmând ca
ulterior AFM să anunţe lansarea etapei de înscrieri pentru cetăţeni.
În Sectorul 2, bugetul total alocat Programul Rabla Local este de 9 milioane de lei, din care contribuţia proprie a Primăriei Sector 2 este de 1,8 milioane de lei. Bugetul alocat anul acesta permite casarea a 3.000 autovehicule uzate de raza Sectorului 2.
„Cifra de 3.000 de mașini vechi cu care ne-am înscris în program e una realistă și evaluată pe baza datelor pe care le avem în prezent: 460 de cetățeni s-au adresat deja Primăriei Sectorului 2 încă de la primele informații apărute despre acest program, iar alte 2.500 de mașini abandonate au fost identificate la zi pe domeniul public de Poliția Locală. Fac un apel pe această cale către toți proprietarii de mașini vechi, scoase din uz și care blochează trotuarele să se înscrie în acest program. Beneficiile sunt pentru toată lumea: nu riscați să vă fie ridicată mașina și să plătiți amendă, primiți prima de 3.000 de lei și eliberăm trotuarele de mașini abandonate.”, declară Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2.
Practic, beneficiarii programului Rabla Local vor primi un stimulent de casare de 3.000 lei pentru fiecare autovehicul uzat dat spre casare. Vor putea fi casate inclusiv microbuze (cu cel mult 8 locuri) sau autoutilitare şi autospeciale uşoare (masă maximă de 3,5 tone), fără ca solicitantul să fie obligat să cumpere un autovehicul nou.
Cei interesaţi se pot înscrie doar dacă respectă anumite condiţii de eligibilitate. De exemplu, programul se adresează doar persoanelor fizice cu maşini mai vechi de 15 ani.
Totodată, banii vor fi virați beneficiarilor doar după casarea și radierea din circulație și din evidențele fiscale a autovehiculului uzat.
CINE SE POATE ÎNSCRIE
Este considerat eligibil solicitantul care respectă următoarele condiţii:
- este persoană fizică cu domiciliul pe raza Sectorului 2;
- deţine în proprietate autovehiculul uzat de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale Primăriei Sector 2;
- nu are datorii la stat (plăţi restanțe din taxe, amenzi, impozite, contribuţii etc.);
- nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice;
- nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului;
- se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat;
- se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
CE AUTOVEHICULE POT FI CASATE PRIN RABLA LOCAL
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
- este înregistrat în evidenţele fiscale ale Primăriei Sector 2;
- are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani;
- are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
- conţine componentele esenţiale (motor, transmisie, caroserie, şasiu etc.).
PAŞII DE URMAT PENTRU CETĂŢENI
Pentru a beneficia de stimulentul de casare, solicitantul va trebui să parcurgă următorii
paşi:
1. Solicitantul se înscrie pe platforma AFM. Înscrierile se fac EXCLUSIV în aplicaţia informatică a AFM, la adresa
www.afm.ro, secțiunea „Programe de finanțare”, prin completarea unor câmpuri predefinite;
2. După înscrierea pe site-ul AFM, solicitantul transmite Primăriei Sectorului 2 cererea de participare în program, un acord de prelucrare a datelor cu caracter personal şi documentele care atestă eligibilitatea;
3. După ce reprezentanții Primăriei Sectorului 2 aprobă dosarul, solicitantul are termen
5 zile să încheie contractul de finanțare cu instituţia locală (fără contractul de finanţare solicitantul NU se poate îndrepta către un centru autorizat de casare);
4. După semnarea contractului de finanţare cu Primăria, solicitantul are la dispoziţie 30 de zile să aducă la Primăria Sectorului 2 adeverința de dezmembrare, certificatul de radiere şi dovada scoaterii din evidenţa fiscală;
5. Stimulentul de casare de 3.000 de lei va fi virat solicitantului în termen de 5 zile de la depunerea la Primărie a adeverinței de dezmembrare, a certificatului de radiere şi a dovezii scoaterii din evidenţa fiscal.
CE DOCUMENTE SE DEPUN LA PRIMĂRIE
După înscrierea pe platforma AFM, persoanele interesate vor depune fizic la Primăria Sectorului 2, Biroul Relații cu publicul, sau online, pe e-mail la adresa infopublice@ps2.ro, următoarele documente:
- Cerere de participare la Programul privind casarea autovehiculelor uzate;
- Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Actul de identitate al solicitantului, în copie conformă cu originalul;
- Cartea de identitate a mijlocului de transport, în copie conformă cu originalul;
- Certificatul de înmatriculare, în copie conformă cu originalul;
- Certificat de atestare fiscală din care să rezulte că solicitantul nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat, emis de ANAF Sector 2 a Municipiului București;
- Certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că solicitantul nu are obligaţii restante de plată către bugetul local;
- Împuternicire în original sau copie legalizată, dacă este cazul;
- Actul de identitate al împuternicitului, în copie conformă cu originalul;
- Extras de cont.
Scopul Programului Rabla Local este de a elimina din trafic autoturismele mai vechi de 15 ani, care au un grad ridicat de poluare. Acest program contribuie la creșterea calității aerului, la protecția spațiilor verzi, la stimularea înnoirii parcului auto, dar și la utilizarea rațională a locurilor de parcare din Sectorul 2.
Programul privind casarea autovehiculelor uzate este finanțat atât din bugetul AFM, cât şi din bugetele locale ale primăriilor. Stimulentul pentru casare de 3.000 de lei acordat beneficiarului este constituit din suma de 2.400 lei alocată din Fondul pentru mediu şi suma de 600 lei susţinută din surse proprii de către primăriile înscrise în program.
Biroul Comunicare cu Mass-Media şi Promovarea Instituţiei