Filtru căutare: Bucuresti
PRIMĂRIA SECTORULUI 3 BUCUREȘTI
Adresa
Calea Dudeşti Nr. 191 Sector 3
Prestaţii financiare excepţionale acordate de Primăria Sectorului 3
Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, a aprobat, în luna septembrie, opt cereri pentru acordarea prestaţiei financiare excepţionale, cuantumul total alocat fiind 11.520 de lei. Prestațiile se acordă anual sub formă de tichete sociale.
Precizăm că p restaţiile financiare excepţionale pentru copii se acordă în baza Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului și a Hotărârii Consiliului Local Sector 3 nr. 80/2021.
Prestaţia financiară excepţională se acordă următoarelor categorii de persoane:
- Copiii aflaţi în grija familiei extinse pentru o perioadă scurtă de timp;
- Copiii din familii monoparentale sau dezorganizate;
- Copiii aflaţi în grija familiei extinse şi pentru care s-a dispus măsură de protecţie specială/tutelă;
- Copiii ai căror părinţi sunt în proces de desfacere a căsătoriei, sunt separaţi în fapt sau locuiesc încă împreună, însă nu se gospodăresc împreună;
- Copiii a căror familie naturală sau de plasament are în creştere şi îngrijire copii cu dizabilitate gravă sau accentuată;
- Copiii a căror familie este beneficiară de alocaţie de susţinere;
- Copiii ai căror părinţi/părinte/reprezentant legal execută o pedeapsă privativă de libertate sau care a/au fost eliberat/eliberaţi recent, cu condiţia ca acesta/aceştia să fie în evidenţă AMOFM pentru identificarea unui loc de muncă;
- Copiii din familiile ai căror părinţi/reprezentanţi legali sau fraţi/surori sunt diagnosticaţi cu boli cronice care necesită costuri ridicate pentru tratament permanent.
Condiţii de eligibilitate
Condiţiile obligatorii pe care trebuie să le îndeplinească potenţialul beneficiar (familia/reprezentantul legal) de prestaţii financiare excepţionale sunt următoarele:
- Cererea scrisă a părintelui său a reprezentantului legal al copilului;
- Venitul per membru de familie să nu depăşească valoarea indicatorului social de referinţă;
- La acestea se adăugă instrumentele specifice asistenţei sociale:
- Ancheta socială care vizează atât testarea mijloacelor de trai (în vederea calculării baremului per membru de familie), cât şi identificarea nevoilor potenţialului beneficiar;
- Planul de servicii şi contractul cu familia/reprezentantul legal al copilului.
Ce acte trebuie depuse
1. Acte de identitate: carte de identitate (pentru părinți), certificatele de naștere ale copiilor;
2. Acte de stare civilă
- căsătorie, divorț, deces
- Hotărâre judecătorească pentru persoane arestate/dispărute (sau adeverinţă de la Direcţia Generală a Penitenciarelor)
- Hotărâre de încredinţare/ plasament/ tutelă
3. Adeverinţă de venituri (original):
- adeverinţă de salariu net cu specificaţie pentru bonuri de masa;
- talon pentru orice tip de pensie/şomaj/indemnizaţie;
- decizie de pensionare pentru pensiile medicale;
- talon de alocaţie de stat pentru copii;
- adeverinţă de venituri de la Administraţia Financiară;
- adeverinţă de la Oficiul Forţelor de Muncă şi Şomaj – în cazul în care solicitantul nu are un loc de muncă cu specificaţia că se află în evidența AMOFM ca persoană în căutarea unui loc de muncă;
- declaraţie notarială pe proprie răspundere pentru persoanele care nu/au lucrat cu contract de muncă, dar în prezent nu realizează venituri şi cartea de muncă;
- hotărâre de stabilire a pensiei alimentare pentru copii, actualizată (în cazul în care nu primeşte pensia- declaraţie notarială)
4. Contract casă sau declaraţie de la proprietarul imobilului doar în cazul în care nu deţine contract
5. Adeverinţe medicale pentru toţi membrii familiei – certificat de invaliditate/ persoane cu handicap
6. Adeverinţe de școlarizare pentru copiii din familie (cu specificaţie pentru bursă socială şi promovare)
Tipizate:
Cerere prestații financiare excepționale
Cererile pot fi depuse la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 3, str. Parfumului nr. 2-4 ( office@dgaspc3.ro ) ; program de lucru cu publicul: luni – joi între orele 09.00-15.00.
Serviciul Pres ă