Filtru căutare: Iasi

PRIMĂRIA RĂCHITENI

Adresa

header image

PRIMĂRIA COMUNEI RĂCHITENI, județul IAŞI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice

...

PRIMĂRIA COMUNEI RĂCHITENI, județul IAŞI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.a) și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

 

Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
 
Informaţii concurs
 
Tip concurs: Recrutare pe funcţie publică de execuţie vacantă în afara Agenţiei
Data de sustinere a probei scrise: 28.08.2024, ora 11:10
Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției care organizează concursul odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Locaţia de desfăşurare a concursului: UAT RĂCHITENI
Stare concurs: Programat
Observaţii suplimentare:
Perioada de depunere a dosarelor: 23.07.2024 - 12.08.2024

Persoana de contact: ALEXA Aurelian-Constantin, secretar general
Telefon: 0740241230, Fax: 0232765873
E-mail: secretarrachiteni@gmail.com
Data afişării: 23.07.2024, ora 10:00
 
Informaţii posturi scoase la concurs
 
Consilier juridic
Descriere post   Localizare post
Clasa: I
Grad: asistent

Tip compartiment: COMPARTIMENT
Denumire compartiment: RESURSE UMANE ȘI JURIDIC
PRIMĂRIA COMUNEI RĂCHITENI
Localitate: RĂCHITENI
Judeţ: IAŞI

Inspector
Descriere post  Localizare post
Clasa: I
Grad: asistent

Tip compartiment: COMPARTIMENT
Denumire compartiment: FINANCIAR-CONTABIL ȘI PATRIMONIU
PRIMĂRIA COMUNEI RĂCHITENI
Localitate: RĂCHITENI
Judeţ: IAŞI
 
Condiții pentru ocuparea postului
 
Conţinutul dosarului de concurs şi modalitatea de înscriere la concurs
Condiţii de ocupare a unei funcţii publice potrivit art. 465 din Codul administrativ

Pentru Inspector, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT FINANCIAR-CONTABIL ŞI PATRIMONIU

Studii:

- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Domenii de studiu: Ştiinţe economice (Ramura de ştiinţă)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an
Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna

Perfecţionări (specializări):
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice:
-

Cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei (necesitate şi nivel de cunoaştere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcţiei publice este necesară deţinerea cunoştinţelor teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
-

Cerinte specifice:
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 şi alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice cu privire la îndeplinirea condiţiei:
-

Pentru Consilier juridic, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT RESURSE UMANE ŞI JURIDIC

Studii:

- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Domenii de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Ştiinţe juridice (Ramura de ştiinţă)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an
Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna

Perfecţionări (specializări):
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice:
-

Cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei (necesitate şi nivel de cunoaştere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcţiei publice este necesară deţinerea cunoştinţelor teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
-

Cerinte specifice:
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 şi alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice cu privire la îndeplinirea condiţiei:
-
 
Bibliografie şi tematică
 
Bibliografie şi tematică pentru Inspector, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT FINANCIAR-CONTABIL ŞI PATRIMONIU


1. Constituţia României, republicată

cu tematica Constituţia României, republicată

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

5. 1. Legea contabilităţii nr. 82/1991 republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Capitolul III Capitolul V

6. Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Capitolul II Capitolul III Capitolul V

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

1. Operarea zilnica a facturilor de la furnizori pt. prestatii diverse, precum si a platilor catre acestia;
2- Verificarea zilnica a soldurilor din banca, casa si avansuri din trezorerie in lei;
3- Incadrarea corecta a documentelor contabilizate pe venituri si cheltuieli.
4- Evidenta contabila a stocurilor, a relatiilor cu tertii, a trezoreriei si evidenta veniturilor si cheltuielilor:
5-Inregistreaza incasarile si platile in lei conform extrasului de cont;
6-Opereaza incasarile si platile in numerar conform registrului de casa;
7-Opereaza avansurile din trezorerie conform deconturilor;
8-Inregistreaza intrari de marfa in baza documentelor primite de la magazie (facturi si NIR).
9- Inregistrează în contabilitate toate operaţiunile patrimoniale
10- Intocmeşte note contabile şi prelucrează documentele din punct de vedere contabil folosind planul de
conturi pentru instituţii publice în vederea întocmirii dărilor de seamă contabile, trimestriale şi anuale şi le
depune la termen;
11- Lunar, verifică exactitatea soldurilor din posturile sintetice şi analitice ale balanţei din luna respectivă,
componenţa acestora şi ia măsuri pentru ca acestea să fie analizate cu personalul de specialitate
12-Intocmeste situatii si rapoarte financiar-contabile si verifica corelarea acestora:
13-Intocmeste balante de verificare pentru clienti;
14-Evidenţiază creditele bugetare aprobate în exerciţiul bugetar curent, precum şi modificările intervenite pe
parcursul exerciţiului bugetar curent cu ajutorul contului 940 – “credite bugetare aprobate“;
15- Compară datele din conturile 940- “credite bugetare aprobate“ şi 950 - “angajamente bugetare“ şi
determină creditele bugetare disponibile care pot fi angajate;
16- Evidenţiază angajamentele legale cu ajutorul contului 960 - “angajamente legale“. ă operaţiile necesare în
Registrul inventar şi Registrul jurnal;
17-Urmăreşte aplicarea normelor de închidere a exerciţiului bugetar stabilite anual de Ministerul Economiei şi Finanţelor
18-Colaboreaza cu toate compartimentele si serviciile din cadrul primariei comunei Lumina in vederea
elaborarii unor lucrari;
19-Verifica scrisorile si sesizarile repartizate si le rezolva in termen;
20-Participă la elaborarea bugetului;
21-Asigură arhivarea documentelor pe care le instrumentează;
22-Constituie contracte de garantie pentru gestionare de valori materiale si urmareste modul de constituire al
acestora;
23-Intocmeste documentele necesare pentru efectuarea incasarilor si platilor in numerar si prin conturile
bancare;
24-Ţine evidenţa mijloacelor fixe;
25-Ţine evidenţa obiectelor de inventar;
26-Inregistreaza in contabilitate incasarile si distribuirea acestora pe conturi specific de venit si capitol
bugetare;
27-Tine legatura cu bancile si furnizorii interni, in ceea ce priveste atributiile ce-I revin;
28-Intocmeste situatii statistice;
29-Asigura evidenta contabila, sintetica si analitica a mijloacelor fixe, pe locuri de folosinta a obiectelor de
inventor in magazii si in folosinta, precum si a materialelor pe gestiuni si pe feluri de material in scopul
pastrariii integritatii patrimoniului unitatii, a mijloacelor banesti, a decontarilor interne cu tertii debitori, cu
tertii creditori; inregistrarea fondurilor, a cheltuielilor, a veniturilor altor operatii economice;
30-Participa la efectuarea inventarierii si a administrarii bunurilor apartinand comunei; dispozitii bugetare
repartizate creditorilor bugetare activitatilor cuprinse in bugetul local;
31-Asigura onorarea la timp si corecta a obligatiilor financiare ale institutiei catre terti si a acestora fata de
institutie, cu respectarea prioritatilor, potrivit legii;
32-Asigura documentele si sumele necesare pentru deplasarile effectuate de personalul propriu in interes de
serviciu, in tara si strainatate;
33-Asigura si raspunde de indeplinirea la termen a obligatiilor institutiei fata de bugetul statului in
conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
34-.Participa la sustinerea si discutarea lucrarilor elaborate in cadrul serviciului;
35-Raspunde de indeplinirea oricaror alte sarcini prevazute de Legea nr.500/2002 privind finantele publice,
Legea nr.273/2006 prpvind finantele publice locale si Legea nr.82/1991 a contabilitatii, de regulamentul de
aplicare a acesteia, precum
Bibliografie şi tematică pentru Consilier juridic, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT RESURSE UMANE ŞI JURIDIC


1. Constituţia României, republicată

cu tematica Constituţia României, republicată

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

5. Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004

cu tematica Capitolul II Capitolul III

6. Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic

cu tematica Capitolul I Capitolul II Capitolul III

7. CODUL MUNCII din 24 ianuarie 2003, actualizat

cu tematica Titlul II Titlul III Titlul IX Titlul XI

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

1. asigură consultanţă juridică pentru consiliul local.
2. redactează şi semnează rapoarte de legalitate cu privire la proiectele de hotărâri supuse dezbaterii
consiliului local, pe care le susţine în şedinţele comisiilor de specialitate din cadrul consiliului local şi în plenul
consiliului.
3. reprezintă UAT Rachiteni, primarul comunei şi comisia locală pentru aplicarea legii fondului funciar Rachiteni
în raporturile cu experţii judiciari desemnaţi de instanţă, în dosarele în care are delegaţie de reprezentare.
4. soluţionează raporturile primăriei cu instanţele de judecată, în dosarele în care are delegaţie de
reprezentare.
5. redactează şi contrasemnează întâmpinări, concluzii scrise, interogatorii, răspunsuri la solicitările instanţelor
de judecată, precum şi orice alt document pe care îl consideră util cauzei, în dosarele în care are delegaţie de
reprezentare.
6. exercită atribuţiile secretarului general al comunei, atunci când acesta este plecat în concediu de odihnă, de
studii, de boală, la cursuri de perfecţionare, precum şi în orice împrejurare în care aceştia nu îşi pot îndeplini
temporar atribuţiunile sau sunt plecaţi din instituţie.
7. supervizează legalitatea contractelor pe care Primăria le încheie.
8. redactează şi contrasemnează note de relaţii, informări, situaţii, răspunsuri la cererile şi sesizările adresate
primăriei şi care îi sunt repartizate spre soluţionare.
9. participă la orice activitate a comisiei comunale pentru aplicarea legii fondului funciar în calitate de membru
al acesteia şi contrasemnează orice document care emană de la comisie.
10. operează în Registrul Electoral modificările, completările, înscrierile, radierile şi orice alte operaţiuni
specifice, în conformitate cu legislaţia specifică.
11. participă împreună cu ceilalţi salariaţi din aparatul de lucru al primăriei comunei Rachiteni la întocmirea,
redactarea şi elaborarea de rapoarte, situaţii, răspunsuri, etc., atunci când i se solicită aceasta.
12. este responsabil cu problemele de personal şi resurse umane pentru funcţionarii publici, personalul
contractual şi persoanele cu funcţii alese din primăria comunei Rachiteni, calitate în care întocmeşte,
redactează, completează şi contrasemnează orice document necesar.
13. întocmeşte şi păstrează dosarele de personal pentru fiecare funcţionar public şi personal contractual din
aparatul de specialitate al Primăriei şi se îngrijeşte de integritatea şi actualizarea permanentă a acestora.
14. este persoana desemnată ca persoană autorizată pentru completarea şi transmiterea Registrului general
de evidenţă a salariaţilor din aparatul de specialitate al primăriei comunei Rachiteni, precum şi în raporturile cu
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
15. se îngrijeşte de completarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese de către persoanele care au această obligaţie.
16. păstrează registre speciale privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese completate de către
persoanele care au această obligaţie.
17 se îngrijeşte de publicarea pe site-ul instituţiei a declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese
completate de către