Filtru căutare: Braila

PRIMĂRIA BRĂILA

Adresa

Piaţa Independenţei, nr. 1

header image

INSTITUŢIA PREFECTULUI JUDEŢUL BRĂILA, judeţul BRĂILA, publică anunţul privind organizarea concursului de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice

...

INSTITUŢIA PREFECTULUI JUDEŢUL BRĂILA, judeţul BRĂILA, publică anunţul privind organizarea concursului de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) şi art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea şi completarea Codului administrativ

 

Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
 
Informaţii concurs
 
Tip concurs: Promovare pe functie publica de conducere in afara Agentiei
Data de sustinere a probei scrise: 27.08.2024, ora 13:00
Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției care organizează concursul odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Locaţia de desfăşurare a concursului: la sediul institutiei, în municipiul Brăila, Piaţa Independenţei nr. 1
Stare concurs: Programat
Observaţii suplimentare:
Perioada de depunere a dosarelor: 23.07.2024 - 12.08.2024

Persoana de contact: BERGHER MIHAELA-MARILENA, CONSILIER
Telefon: 0770655491, Fax: 0239693737
E-mail: marilena.bergher@prefecturabraila.ro
Data afişării: 23.07.2024, ora 10:00
 
Informaţii posturi scoase la concurs
 
Şef serviciu
Descriere post   Localizare post
Clasa: conducere
Tip compartiment: SERVICIU
Denumire compartiment: ECONOMIC
INSTITUŢIA PREFECTULUI JUDEŢUL BRĂILA
Localitate: BRĂILA
Judeţ: BRĂILA
 
Condiții pentru ocuparea postului
 
Conţinutul dosarului de concurs şi modalitatea de înscriere la concurs

Pentru Şef serviciu, Clasa conducere, Grad II, SERVICIU ECONOMIC

Studii:

- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, Domenii de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Ştiinţe economice (Ramura de ştiinţă)

- studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023;

- să fie numiţi într-o funcţie publică de clasa I;

- să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii

Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 5 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna

Perfecţionări (specializări):
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice:
-

Cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei (necesitate şi nivel de cunoaştere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcţiei publice este necesară deţinerea cunoştinţelor teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
-

Cerinte specifice:
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 şi alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice cu privire la îndeplinirea condiţiei:
să deţină certificat de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul SEC.
 
Bibliografie şi tematică
 
Bibliografie şi tematică pentru Şef serviciu, Clasa conducere, Grad II, SERVICIU ECONOMIC


1. Constituţia României, republicată

cu tematica Constituţia României, republicată

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

5. Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Capitolul 2 - Organizarea şi conducerea contabilităţii, Capitolul 3 - Registrele de contabilitate, Capitolul 4 - Situaţii financiare

6. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare, Anexa 1 - Norme metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale (Angajarea cheltuielilor, Lichidarea cheltuielilor, Ordonanţarea cheltuielilor, Plata cheltuielilor)

7. Ordonanţa Guvernului nr. 119 /1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 119 /1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată cu modificările şi completările ulterioare, Capitolul I Dispoziţii generale, Capitolul II Dispoziţii privind controlul financiar preventiv, Capitolul III Dispoziţii comune, Capitolul IV Contravenţii şi sancţiuni, Capitolul V Dispoziţii tranzitorii şi finale

8. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, Capitolul 2 - Aprobarea, depunerea şi componenţa situaţiilor financiare, Capitolul 3 - Prevederi referitoare la elementele de bilanţ, Capitolul 4 - Prevederi referitoare la elementele din contul de rezultat patrimonial, Capitolul 6 - Planul de conturi general pentru instituţiile publice, Capitolul 7 - Instrucţiunile de utilizare a conturilor contabile, Capitolul 8- Monografia privind înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni

9. Legea 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Legea 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Principii, reguli si responsabilităţi, Competenţe şi responsabilităţi în procesul bugetar, Proceduri privind elaborarea bugetelor, Execuţia bugetră, Finaţele instotuţiilor publice

10. Ordinul nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii

cu tematica Ordinul nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, Anexa 1 - NORME privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii

11. Ordinul nr. 126/2016 pentru aprobarea Regulilor şi politicilor contabile în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

cu tematica Ordinul nr. 126/2016 pentru aprobarea Regulilor şi politicilor contabile în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Anexa privind Regulile şi politicile contabile în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

12. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Anexa 1– Norme metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv: pct. A. Dispoziţii generale şi pct. B. Controlul financiar preventiv propriu

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

Atribuţiile postului corespunzător funcţiei publice teritoriale de conducere de şef serviciu, gradul II, Serviciul Economic:

• Organizează, îndrumă, conduce, controlează şi răspunde de desfăşurarea în mod eficient a activităţii financiar-contabile, resurse umane, achiziţii publice şi administrative în vederea asigurării bunei gestiuni a fondurilor publice şi a patrimoniului public;
• Asigură organizarea şi gestionarea în mod eficient a integrităţii patrimoniului instituţiei în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu procedurile interne ale instituţiei;
• Organizează şi coordonează contabilitatea operaţiilor de capital, contabilitatea imobilizărilor, contabilitatea stocurilor, contabilitatea terţilor, contabilitatea trezoreriei, contabilitatea cheltuielilor, veniturilor şi rezultatelor, contabilitatea angajamentelor în conformitate cu legislaţia în vigoare;
• Asigură şi urmăreşte întocmirea anuală a registrelor de contabilitate: Registrul jurnal, Registrul inventar, Registrul cartea mare - fişe cont pentru operaţiuni diverse;
• Urmăreşte şi asigură respectarea principiilor contabile şi ale evaluării patrimoniului (prudenţei, permanenţei metodelor, continuităţii activităţii, independenţei exerciţiului, intangibilităţii bilanţului de deschidere, necompensării);
• Coordonează întocmirea proiectului de buget, pe baza notelor de fundamentare – model, transmise de direcţia de specialitate de la nivelul ministerului şi întocmite de serviciile şi compartimentele din instituţie;
• Prin măsurile de control proprii analizează ori de câte ori se impune, contul de execuţie bugetară, calitatea documentelor de contabilitate şi producerea în timp util a informaţiilor economice, respectarea încadrării în bugetul aprobat şi prin efectuarea corelaţiilor specifice şi a verificărilor încrucişate stabileşte măsurile ce urmează a se lua în vederea aplicării corecte a legii contabilităţii, a legii bugetare anuale, precum şi altor acte normative în domeniu, iar în situaţia depistării de erori şi neconcordanţe recurge la corectarea acestora împreună cu funcţionarul public care a generat astfel de situaţii;
• Lunar şi trimestrial asigură întocmirea situaţiei monitorizării cheltuielilor de personal şi a numărului de personal, pe capitole bugetare, conform modelului stabilit de Ministerul Finanţelor Publice;
• Asigură întocmirea lunară a contului de execuţie bugetară şi respectarea termenelor de transmitere către minister;
• Asigură întocmirea solicitării deschiderii de credite bugetare conform metodologiei stabilite de minister, în limita bugetului de cheltuieli aprobat, urmărind permanent încadrarea în creditele bugetare aprobate, pe destinaţii;
• În conformitate cu Legea finanţelor publice şi Legea bugetului de stat întocmeşte solicitările de virări de credite bugetare, în funcţie de situaţiile concrete apărute şi care necesită rezolvare urgentă;
• Asigură întocmirea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, a raportului explicativ asupra execuţiei bugetare şi le transmite Direcţiei Generale Financiare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne pentru verificare şi centralizare;
• Acordă viză de control financiar - preventiv propriu, conform legislaţiei în vigoare şi metodologiei stabilite în anexa la ordinul de numire a persoanei responsabile cu viza de CFPP;
• Înregistrează toate operaţiunile prezentate la viză de control financiar - preventiv propriu în registrul proiectelor de operaţiuni. În caz de refuz de viză de control financiar preventiv propriu va informa conducerea instituţiei, direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum şi din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
• Urmăreşte aprovizionarea cu materiale, obiecte de inventar şi mijloace fixe în funcţie de necesităţile instituţiei, corelate cu bugetul aprobat, cu programul anual de achiziţii publice aprobat şi în funcţie de sarcinile imediate rezultate din aplicarea legislaţiei în domeniu;
• Organizează anual sau în orice alte situaţii prevăzute de lege desfăşurarea lucrărilor de inventariere a elementelor patrimoniale şi prezintă ordonatorului de credite bugetare procesul verbal la încheierea lucrărilor respective în vederea stabilirii măsurilor ce se impun a fi luate conform legislaţiei în domeniu;
• Coordonează activitatea compartimentului de resurse umane cu privire la gestionarea funcţiilor publice, întocmirea şi aprobarea statelor de funcţii şi de personal, a organigramei, a regulamentului de organizare şi funcţionare, a fişelor posturilor şi a celorlalte activităţi specifice.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale, se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii "admis" sau "respins", prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei. Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, la proba scrisă şi interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult 24 ore de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau interviului comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.