Filtru căutare: Bucuresti

Consiliul Judetean Ilfov

Adresa
Gheorghe Manu nr. 18 Sector 1
DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE STATISTICĂ ILFOV , judeţul ILFOV, publică anunţul privind organizarea concursului pe post pentru ocuparea unei funcţii publice
DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE STATISTICĂ ILFOV , judeţul ILFOV, publică anunţul privind organizarea concursului pe post pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 alin. (2) lit. a) şi art. 88 alin. (2) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare
Responsabilitatea privind legalitatea și corectitudinea informațiilor din conținutul anunțului de concurs publicat pe site-ul Agenției și încadrarea în temeiurile legale prevăzute de actele normative aparțin în exclusivitate autorității sau instituției publice organizatoare a concursului.
Informaţii concurs
Tip concurs: Concurs pe post pentru ocuparea unei funcții publice de execuție
Data de sustinere a probei scrise: 30.08.2024, ora 12:00
Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției care organizează concursul odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Locaţia de desfăşurare a concursului: B-DUL Carol I nr. 12 sector 3 Bucuresti
Stare concurs: Programat
Observaţii suplimentare:
Perioada de depunere a dosarelor: 23.07.2024 - 12.08.2024
Persoana de contact: Picusi Petruta, inspector
Telefon: 0213177792, Fax: 0213177792
E-mail: petruta.picusi@ilfov.insse.ro
Persoana de contact: Paduraru Maria, inspector
Telefon: 0213177792, Fax: 0213177792
E-mail: maria.paduraru@ilfov.insse.ro
Data afişării: 23.07.2024, ora 10:00
Data de sustinere a probei scrise: 30.08.2024, ora 12:00
Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției care organizează concursul odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Locaţia de desfăşurare a concursului: B-DUL Carol I nr. 12 sector 3 Bucuresti
Stare concurs: Programat
Observaţii suplimentare:
Perioada de depunere a dosarelor: 23.07.2024 - 12.08.2024
Persoana de contact: Picusi Petruta, inspector
Telefon: 0213177792, Fax: 0213177792
E-mail: petruta.picusi@ilfov.insse.ro
Persoana de contact: Paduraru Maria, inspector
Telefon: 0213177792, Fax: 0213177792
E-mail: maria.paduraru@ilfov.insse.ro
Data afişării: 23.07.2024, ora 10:00
Informaţii posturi scoase la concurs
Inspector | ||
Descriere post | Localizare post | |
Clasa: I
Grad: asistent
Tip compartiment: SERVICIU Denumire compartiment: STATISTICA PRETURILOR, IT SI INFRASTRUCTURA STATISTICA, GESTIUNE RESURSE UMANE, FINANCIARE SI CONTABILITATE | DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE STATISTICĂ ILFOV Localitate: BUCUREŞTI Judeţ: ILFOV |
Condiții pentru ocuparea postului
Conţinutul dosarului de concurs şi modalitatea de înscriere la concurs
Pentru Inspector, Clasa I, Grad asistent, SERVICIU STATISTICA PRETURILOR, IT SI INFRASTRUCTURA STATISTICA, GESTIUNE RESURSE UMANE, FINANCIARE SI CONTABILITATE
Studii:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Domenii de studiu: Matematică şi ştiinţe ale naturii (Domeniul fundamental), Ştiinţe inginereşti (Domeniul fundamental), Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an
Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări):
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice:
-
Cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei (necesitate şi nivel de cunoaştere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcţiei publice este necesară deţinerea cunoştinţelor teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
-
Cerinte specifice:
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 şi alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice cu privire la îndeplinirea condiţiei:
Competenţe digitale – utilizarea suitei Microsoft Office (Word, Excel, Outlook) nivel mediu - Document sau documente ce atestă competenţa specifică
Competenţe în gestionarea situaţiilor financiar-contabile - Testarea cunoştinţelor şi abilităţilor care caracterizează aceasta competenţă specifică, prin probă scrisă
Pentru Inspector, Clasa I, Grad asistent, SERVICIU STATISTICA PRETURILOR, IT SI INFRASTRUCTURA STATISTICA, GESTIUNE RESURSE UMANE, FINANCIARE SI CONTABILITATE
Studii:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Domenii de studiu: Matematică şi ştiinţe ale naturii (Domeniul fundamental), Ştiinţe inginereşti (Domeniul fundamental), Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an
Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna
Perfecţionări (specializări):
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice:
-
Cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei (necesitate şi nivel de cunoaştere):
Se completează în cazul în care pentru ocuparea funcţiei publice este necesară deţinerea cunoştinţelor teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip ECDL/ICDL:
-
Cerinte specifice:
Se menţionează, dacă este cazul, condiţia prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 şi alin. (2) din OUG nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice cu privire la îndeplinirea condiţiei:
Competenţe digitale – utilizarea suitei Microsoft Office (Word, Excel, Outlook) nivel mediu - Document sau documente ce atestă competenţa specifică
Competenţe în gestionarea situaţiilor financiar-contabile - Testarea cunoştinţelor şi abilităţilor care caracterizează aceasta competenţă specifică, prin probă scrisă
Bibliografie şi tematică
Bibliografie şi tematică de specialitate pentru Inspector, Clasa I, Grad asistent, SERVICIU STATISTICA PRETURILOR, IT SI INFRASTRUCTURA STATISTICA, GESTIUNE RESURSE UMANE, FINANCIARE SI CONTABILITATE
1. ORDIN Nr. 517/2016 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte dinprocedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica integral ORDIN Nr. 517/2016 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte dinprocedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug
2. LEGE nr. 500 din 11 iulie 2002 privind finanţele publice cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica integral LEGE nr. 500 din 11 iulie 2002 privind finanţele publice cu modificarile si completarile ulterioare
3. LEGE nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*) a contabilităţii cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica integral LEGE nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*) a contabilităţii cu modificarile si completarile ulterioare
4. Legea nr. 226/2009, Legea organizării şi funcţionării statisticii oficiale în România cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica cu tematica Organizărea şi funcţionarea statisticii oficiale în România
5. Metodologia de realizare a Cercetarilor Statistice-Statistica Structurala in Intreprinderi (sfera de cuprindere, chestionare utilizate la colectarea datelor, indicatori rezultati) https://insse.ro/cms/ro/content/ancheta-structural%C4%83
cu tematica cu tematica Metodologia de realizare a Cercetarilor Statistice-Statistica Structurala in Intreprinderi
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
1. Participă la întocmirea proiectul anual de buget şi participă la organizarea, conform instrucţiunilor Ministerului Finanţelor Publice şi ale Institutului Naţional de Statistică, a evidenţei contabile a mijloacelor materiale şi băneşti, a cheltuielilor şi a utilizării creditelor bugetare aprobate;
2. Întocmeşte documentaţia cu necesarul lunar de credite bugetare, precum şi pentru eventualele virări de credite bugetare;
3. Întocmeşte documentele pentru angajare, lichidare, ordonanţare şi de plată a cheltuielilor pentru activitatea direcţiei;
4. Introduce zilnic documentele financiar contabile în sistemul integrat de gestiune a resurselor materiale şi financiare;
5. Întocmeşte ordinele de plată privind obligaţiile către buget şi celelalte fonduri şi declaraţiile aferente;
6. Întocmeşte registrele contabile şi financiare (registru jurnal, registru inventar, cartea mare);
7. Participă la întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi ţine la zi evidenţele contabile;
8. Întocmeşte documentelor justificative, care stau la baza înregistrărilor în evidenţa contabilă;
9. Ţine evidenţa contabilă a creditelor, angajamentelor bugetare şi a cheltuielilor pe fiecare proiect în parte (PSNA, grant-uri, alegeri, recensăminte, etc.);
10. Ţine evidenţa analitică a mijloacelor fixe (registrul numerelor de inventar, fişa mijlocului fix, evidenţa pe locuri de folosinţă) şi a obiectelor de inventar pe locuri de folosinţă, pe fiecare proiect în parte;
11. Ţine evidenţa materialelor, a debitorilor, a creditorilor, a conturilor în afara bilanţului;
12. Întocmeşte balanţele analitice şi sintetice;
13. Întocmeşte diverse situaţii financiare lunare;
14. Ţine evidenţa consumului de carburanţi şi a documentelor privind evidenţa auto: foi de parcurs, FAZ;
15. Participă la gestionarea documentelor şi procedurilor formalizate elaborate în cadrul direcţiei, inclusiv a celor de sistem, în vederea dezvoltării sistemului de control intern managerial;
16. Participă la realizarea colectării selective a deşeurilor;
17. Desfăşoară activitatea în baza procedurilor documentate (de sistem şi operaţionale) şi aplicarea acestora este obligatorie.
18. Se implică în procesul de identificare a riscurilor din serviciu/compartiment, inclusiv a riscurilor de corupţie, şi completează Formularele de alertă la risc; formulează o opinie cu privire la evaluarea şi revizuirea riscurilor, precum şi la măsurile ce trebuie luate şi aplică măsurile de control aprobate.
19. Asigură respectarea normelor cu privire la circulaţia, păstrarea, arhivarea, stocarea şi confidenţialitatea datelor.
20. Accesează reţeaua INTRANET a D.J.S. Ilfov: \\ilfov2019\HELP DJS ILFOV pentru a se informa şi conforma despre aspecte privind organizarea şi funcţionarea direcţiei (ROF, ROI, proceduri de sistem şi operaţionale, activitate comisii, adrese de înaintare lucrări, nomenclatoare, etc.)
21. Îşi însuşeşte şi respectă ROF, ROI şi Codul de conduită etică a D.J.S. Ilfov, normele şi instrucţiunile privind securitatea şi sănătatea în muncă, normele şi instrucţiunile privind prevenirea şi stingerea incediilor şi situaţii de urgenţă, precum şi măsurile de aplicare a acestora.
22. Are obligaţia de a-şi îmbunătăţi în mod continuu abilităţile profesionale şi pregătirea profesională.
23. Răspunde de modul în care îşi îndeplineşte atribuţiile de serviciu, menţionate în fişa postului.
24. Ia măsuri pentru asigurarea calităţii lucrărilor efectuate.
25. Îndeplineşte şi alte sarcini suplimentare stabilite de conducerea D.J.S., prevăzute în Anexe la fişa postului dupa cum urmeaza:
Producerea de date statistice relevante, fiabile, de înaltă calitate şi la termen din domeniul economic şi social, conform PSNA, şi asigurarea unui grad de răspuns superior şi corespunzător calitativ la toate cercetările statistice.
Atributii:
Participă, în funcţie de necesităţi, la asigurarea producţiei de date statistice pentru cercetările statisticecuprinse în PSN-anual, detaliate în ANEXA nr. 1 la Fişa Postului “Cercetări statistice pentru care răspunde (responsabil, controlor, operator date, etc.) repartizate din PSN anul....”.
În vederea realizării cercetărilor statistice aferente PSN-anual se deplasează în teren, la nevoie, la operatori economici / gospodării ale populaţiei pentru asigurarea volumului complet şi de calitate a datelor.
2. Este Responsabil de operator economic, conform repartizării din PSN-anual (prevăzută în ANEXA nr. 1 la Fişa Postului), efectuată de responsabilul de lucrare împreună cu şeful de serviciu producţie statistică.
Nomenclatoarele cuprinzând operatorii economici în responsabilitate sunt aduse la cunoştinţă prin postarea în reţeaua INTRANET: \\Ilfov2019\productie › „ANUL” › „ABREVIEREA DENUMIRII ANCHETEI”.
În acest sens: distribuie/colectează, verifică chestionarele statistice de la agenţii economici repartizaţi în responsabilitate, contactează operatorul economic în vederea rezolvării tuturor problemelor apărute, asigură volumul complet de chestionare şi calitatea acestora şi punerea lor la dispoziţie responsabilului de lucrare.
Acesta este şi persoană de contact din cadrul D.J.S. în legătură cu operatorii economici din responsabilitate, pentru care va întreprinde următoarele:
a) recepţionarea şi însuşirea nomenclatoarelor (eşantioanelor) de unităţi raportoare pentru toate cercetările statistice atribuite de responsabilul de lucrare/şef de serviciu;
b) recepţionarea şi studierea chestionarelor/rapoartelor statistice primite de la I.N.S.;
c) însuşirea instrucţiunilor de completare, a manualelor, a ghidurilor metodologice, transmise de către I.N.S., în majoritatea cazurilor această operaţie realizându-se şi în urma unei instruiri efectuată de către şeful de serviciu împreună cu responsabilul de lucrare pentru a se asigura interpretarea unitară a metodologiilor şi indicatorilor;
d) formulează propuneri şi observaţii cu privire la instrumentarul statistic;
e) asigură distribuirea chestionarelor către operatorii economici;
f) asigură instruirea şi îndrumarea personalului din unităţile raportoare, fie la sediul acestora fie la sediu D.J.S., în vederea completării corecte şi la timp a chestionarelor/rapoartelor statistice atât din punct de vedere metodologic cât şi al raportării on-line prin intermediul portalului eSOP;
g) acţionează pentru crearea şi menţinerea unor relaţii bune cu furnizorii de date, pentru reducerea numărului de nonrăspunsuri şi respectarea termenelor de transmitere a datelor;
h) asigură colectarea chestionarelor de la operatorii economici atât on-line cât şi pe suport de hârtie atunci când on-line în perioada P1 nu este posibil;
i) efectuează operaţia de prelucrare primară a chestionarelor/rapoartelor statistice, verifică cifric şi logic datele din chestionare şi, după caz, va codifica manual;
j) asigură introducerea chestionarelor de la operatorii economici cuprinşi în eşantioanele lucrărilor pentru care colectarea se derulează prin portalul web dar care nu utilizează portalul pentru furnizarea datelor;
k) însuşirea programelor de prelucrare a datelor, transmise de către I.N.S., în majoritatea cazurilor această operaţie realizându-se şi în urma unei instruiri efectuată de către informaticianul responsabil;
l) introducerea şi validarea datelor colectate, respectarea corelaţiilor logice;
m) realizează compararea rezultatelor cu cele din anii anteriori sau cu alte surse de date, după caz;
n) asigură calitatea datelor din lucrările întocmite;
o) pune la dispoziţia responsabilului de lucrare, la termenul stabilit de acesta, volumul complet şi calitativ de chestionare care i-au fost repartizate, precum si observaţiile şi explicaţiile necesare, acolo unde este cazul;
p) înregistrează în registrul unic de intrare-ieşire faxurile şi corespondenţa primită direct (poştă/personal) de la beneficiari;
q) consultă de mai multe ori pe zi e-mail-ul propriu în vederea cunoaşterii dispoziţiilor I.N.S./conducerii D.J.S. şi îşi însuşeşte toate dispoziţiile/notele/observaţiile/adresele primite, care intră în competenţa sa directă.
Îndeplinirea acestora constituie obligaţii ale fiecărui salariat pe segmentul de lucrare care o coordonează sau o execută.
r) colaborează permanent cu responsabilii de lucrare în vederea aplicării unitare a metodologiei statistice.
3. Asigură protecţia datelor cu caracter personal colectate prin chestionarele statistice şi a celor preluate din surse administrative.
4. Promovează cultura statistică prin informarea agenţilor economici şi a gospodăriilor populaţiei cu privire la scopul şi rolul statisticii.
1. ORDIN Nr. 517/2016 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte dinprocedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica integral ORDIN Nr. 517/2016 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte dinprocedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug
2. LEGE nr. 500 din 11 iulie 2002 privind finanţele publice cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica integral LEGE nr. 500 din 11 iulie 2002 privind finanţele publice cu modificarile si completarile ulterioare
3. LEGE nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*) a contabilităţii cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica integral LEGE nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicată*) a contabilităţii cu modificarile si completarile ulterioare
4. Legea nr. 226/2009, Legea organizării şi funcţionării statisticii oficiale în România cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica cu tematica Organizărea şi funcţionarea statisticii oficiale în România
5. Metodologia de realizare a Cercetarilor Statistice-Statistica Structurala in Intreprinderi (sfera de cuprindere, chestionare utilizate la colectarea datelor, indicatori rezultati) https://insse.ro/cms/ro/content/ancheta-structural%C4%83
cu tematica cu tematica Metodologia de realizare a Cercetarilor Statistice-Statistica Structurala in Intreprinderi
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
1. Participă la întocmirea proiectul anual de buget şi participă la organizarea, conform instrucţiunilor Ministerului Finanţelor Publice şi ale Institutului Naţional de Statistică, a evidenţei contabile a mijloacelor materiale şi băneşti, a cheltuielilor şi a utilizării creditelor bugetare aprobate;
2. Întocmeşte documentaţia cu necesarul lunar de credite bugetare, precum şi pentru eventualele virări de credite bugetare;
3. Întocmeşte documentele pentru angajare, lichidare, ordonanţare şi de plată a cheltuielilor pentru activitatea direcţiei;
4. Introduce zilnic documentele financiar contabile în sistemul integrat de gestiune a resurselor materiale şi financiare;
5. Întocmeşte ordinele de plată privind obligaţiile către buget şi celelalte fonduri şi declaraţiile aferente;
6. Întocmeşte registrele contabile şi financiare (registru jurnal, registru inventar, cartea mare);
7. Participă la întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi ţine la zi evidenţele contabile;
8. Întocmeşte documentelor justificative, care stau la baza înregistrărilor în evidenţa contabilă;
9. Ţine evidenţa contabilă a creditelor, angajamentelor bugetare şi a cheltuielilor pe fiecare proiect în parte (PSNA, grant-uri, alegeri, recensăminte, etc.);
10. Ţine evidenţa analitică a mijloacelor fixe (registrul numerelor de inventar, fişa mijlocului fix, evidenţa pe locuri de folosinţă) şi a obiectelor de inventar pe locuri de folosinţă, pe fiecare proiect în parte;
11. Ţine evidenţa materialelor, a debitorilor, a creditorilor, a conturilor în afara bilanţului;
12. Întocmeşte balanţele analitice şi sintetice;
13. Întocmeşte diverse situaţii financiare lunare;
14. Ţine evidenţa consumului de carburanţi şi a documentelor privind evidenţa auto: foi de parcurs, FAZ;
15. Participă la gestionarea documentelor şi procedurilor formalizate elaborate în cadrul direcţiei, inclusiv a celor de sistem, în vederea dezvoltării sistemului de control intern managerial;
16. Participă la realizarea colectării selective a deşeurilor;
17. Desfăşoară activitatea în baza procedurilor documentate (de sistem şi operaţionale) şi aplicarea acestora este obligatorie.
18. Se implică în procesul de identificare a riscurilor din serviciu/compartiment, inclusiv a riscurilor de corupţie, şi completează Formularele de alertă la risc; formulează o opinie cu privire la evaluarea şi revizuirea riscurilor, precum şi la măsurile ce trebuie luate şi aplică măsurile de control aprobate.
19. Asigură respectarea normelor cu privire la circulaţia, păstrarea, arhivarea, stocarea şi confidenţialitatea datelor.
20. Accesează reţeaua INTRANET a D.J.S. Ilfov: \\ilfov2019\HELP DJS ILFOV pentru a se informa şi conforma despre aspecte privind organizarea şi funcţionarea direcţiei (ROF, ROI, proceduri de sistem şi operaţionale, activitate comisii, adrese de înaintare lucrări, nomenclatoare, etc.)
21. Îşi însuşeşte şi respectă ROF, ROI şi Codul de conduită etică a D.J.S. Ilfov, normele şi instrucţiunile privind securitatea şi sănătatea în muncă, normele şi instrucţiunile privind prevenirea şi stingerea incediilor şi situaţii de urgenţă, precum şi măsurile de aplicare a acestora.
22. Are obligaţia de a-şi îmbunătăţi în mod continuu abilităţile profesionale şi pregătirea profesională.
23. Răspunde de modul în care îşi îndeplineşte atribuţiile de serviciu, menţionate în fişa postului.
24. Ia măsuri pentru asigurarea calităţii lucrărilor efectuate.
25. Îndeplineşte şi alte sarcini suplimentare stabilite de conducerea D.J.S., prevăzute în Anexe la fişa postului dupa cum urmeaza:
Producerea de date statistice relevante, fiabile, de înaltă calitate şi la termen din domeniul economic şi social, conform PSNA, şi asigurarea unui grad de răspuns superior şi corespunzător calitativ la toate cercetările statistice.
Atributii:
Participă, în funcţie de necesităţi, la asigurarea producţiei de date statistice pentru cercetările statisticecuprinse în PSN-anual, detaliate în ANEXA nr. 1 la Fişa Postului “Cercetări statistice pentru care răspunde (responsabil, controlor, operator date, etc.) repartizate din PSN anul....”.
În vederea realizării cercetărilor statistice aferente PSN-anual se deplasează în teren, la nevoie, la operatori economici / gospodării ale populaţiei pentru asigurarea volumului complet şi de calitate a datelor.
2. Este Responsabil de operator economic, conform repartizării din PSN-anual (prevăzută în ANEXA nr. 1 la Fişa Postului), efectuată de responsabilul de lucrare împreună cu şeful de serviciu producţie statistică.
Nomenclatoarele cuprinzând operatorii economici în responsabilitate sunt aduse la cunoştinţă prin postarea în reţeaua INTRANET: \\Ilfov2019\productie › „ANUL” › „ABREVIEREA DENUMIRII ANCHETEI”.
În acest sens: distribuie/colectează, verifică chestionarele statistice de la agenţii economici repartizaţi în responsabilitate, contactează operatorul economic în vederea rezolvării tuturor problemelor apărute, asigură volumul complet de chestionare şi calitatea acestora şi punerea lor la dispoziţie responsabilului de lucrare.
Acesta este şi persoană de contact din cadrul D.J.S. în legătură cu operatorii economici din responsabilitate, pentru care va întreprinde următoarele:
a) recepţionarea şi însuşirea nomenclatoarelor (eşantioanelor) de unităţi raportoare pentru toate cercetările statistice atribuite de responsabilul de lucrare/şef de serviciu;
b) recepţionarea şi studierea chestionarelor/rapoartelor statistice primite de la I.N.S.;
c) însuşirea instrucţiunilor de completare, a manualelor, a ghidurilor metodologice, transmise de către I.N.S., în majoritatea cazurilor această operaţie realizându-se şi în urma unei instruiri efectuată de către şeful de serviciu împreună cu responsabilul de lucrare pentru a se asigura interpretarea unitară a metodologiilor şi indicatorilor;
d) formulează propuneri şi observaţii cu privire la instrumentarul statistic;
e) asigură distribuirea chestionarelor către operatorii economici;
f) asigură instruirea şi îndrumarea personalului din unităţile raportoare, fie la sediul acestora fie la sediu D.J.S., în vederea completării corecte şi la timp a chestionarelor/rapoartelor statistice atât din punct de vedere metodologic cât şi al raportării on-line prin intermediul portalului eSOP;
g) acţionează pentru crearea şi menţinerea unor relaţii bune cu furnizorii de date, pentru reducerea numărului de nonrăspunsuri şi respectarea termenelor de transmitere a datelor;
h) asigură colectarea chestionarelor de la operatorii economici atât on-line cât şi pe suport de hârtie atunci când on-line în perioada P1 nu este posibil;
i) efectuează operaţia de prelucrare primară a chestionarelor/rapoartelor statistice, verifică cifric şi logic datele din chestionare şi, după caz, va codifica manual;
j) asigură introducerea chestionarelor de la operatorii economici cuprinşi în eşantioanele lucrărilor pentru care colectarea se derulează prin portalul web dar care nu utilizează portalul pentru furnizarea datelor;
k) însuşirea programelor de prelucrare a datelor, transmise de către I.N.S., în majoritatea cazurilor această operaţie realizându-se şi în urma unei instruiri efectuată de către informaticianul responsabil;
l) introducerea şi validarea datelor colectate, respectarea corelaţiilor logice;
m) realizează compararea rezultatelor cu cele din anii anteriori sau cu alte surse de date, după caz;
n) asigură calitatea datelor din lucrările întocmite;
o) pune la dispoziţia responsabilului de lucrare, la termenul stabilit de acesta, volumul complet şi calitativ de chestionare care i-au fost repartizate, precum si observaţiile şi explicaţiile necesare, acolo unde este cazul;
p) înregistrează în registrul unic de intrare-ieşire faxurile şi corespondenţa primită direct (poştă/personal) de la beneficiari;
q) consultă de mai multe ori pe zi e-mail-ul propriu în vederea cunoaşterii dispoziţiilor I.N.S./conducerii D.J.S. şi îşi însuşeşte toate dispoziţiile/notele/observaţiile/adresele primite, care intră în competenţa sa directă.
Îndeplinirea acestora constituie obligaţii ale fiecărui salariat pe segmentul de lucrare care o coordonează sau o execută.
r) colaborează permanent cu responsabilii de lucrare în vederea aplicării unitare a metodologiei statistice.
3. Asigură protecţia datelor cu caracter personal colectate prin chestionarele statistice şi a celor preluate din surse administrative.
4. Promovează cultura statistică prin informarea agenţilor economici şi a gospodăriilor populaţiei cu privire la scopul şi rolul statisticii.