Filtru căutare: Bihor

PRIMĂRIA ORADEA

Adresa

P-Å£a Unirii, nr. 1

header image

Au fost depuse spre finanțare europeană proiectele pasajelor de la Gară și Magazinul Crișul

...

Au fost depuse spre finanțare europeană proiectele pasajelor de la Gară și Magazinul Crișul, precum și achiziția a 20 de autobuze electrice

 

Două proiecte importante, care vor dezvolta mobilitatea urbană È™i vor îmbunătăți înfățiÈ™area oraÈ™ului, precum pasajele de la Gară È™i Magazinul CriÈ™ul, dar È™i achiziÈ›ia a 20 de autobuze electrice au fost depuse spre finanÈ›are europeană.

Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 È™i achiziÈ›ia a 10 autobuze electrice” È™i „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 È™i achiziÈ›ia a 10 autobuze electrice” au fost depuse spre finanÈ›are de Primăria Oradea prin DirecÈ›ia Management Proiecte cu FinanÈ›are InternaÈ›ională (DMPFI) prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, apelul de proiecte 481.A – „Utilizarea crescută a transportului public È™i a altor forme de mobilitate urbană ecologice - Municipii reÈ™edință de judeÈ›”.

Proiectele tehnice ale pasajelor sunt finalizate, urmând a fi demarată procedura de licitaÈ›ie a acestora. Termenul de execuÈ›ie este de 22 luni. Totodată, pentru autobuzele electrice licitaÈ›ia publică este în curs de finalizare.

Valoarea celor două proiecte depuse este de 283.262.270,62 lei, din care valoarea nerambursabilă este 164.600.348,51 lei. Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 È™i achiziÈ›ia a 10 autobuze electrice” este în valoare de 134.488.234,61 lei iar proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 È™i achiziÈ›ia a 10 autobuze electrice” de 148.774.036,01 lei.

Vizavi de materialele pregătite spre finanÈ›are în perioada 2021 - 2027, primarul Florin Birta a făcut câteva precizări în cadrul È™edinÈ›ei de Consiliu Local de ieri: „Vreau să mulÈ›umesc colegilor din Primăria Oradea care au reuÈ™it să finalizeze aceste proiecte, pentru a le putea depune È™i pentru a nu rata termenul de finanÈ›are. Oradea are o sumă prealocată pentru ADR Nord-Vest în perioada 2021-2027. Pe Mobilitate urbană avem aproximativ 40 milioane de euro, pe SpaÈ›ii verzi 9,2 milioane euro, iar pe regenerare urbană 11 milioane de euro. Termenul de depunere a acestor proiecte este: 7 mai pe mobilitate urbană, 2 mai pe spaÈ›ii verzi È™i 20 mai pe regenerare urbană.

Proiectele pe care le-am depus se ridică până la 210%, astfel încât, în prima etapă, pe spaÈ›ii verzi È™i mobilitate urbană vom depune proiecte de peste 100 milioane euro.”

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1, din zona Magazinului CriÈ™ul

Obiectivul de investiÈ›ii vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul CriÈ™ul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie È™i autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecÈ›ia dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. BraÈ™ovului È™i str. Louis Pasteur (zona Magazinului CriÈ™ul). De asemenea, se va reabilita suprafaÈ›a carosabilă, iar spaÈ›iile pietonale È™i trotuarele aferente se vor mări.

Totodată, vor fi realizate piste de biciclete.

Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piaÈ›eta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza staÈ›iile de tramvai È™i autobuz, reabilitarea reÈ›elei de utilități, amplasarea de mobilier urban, coÈ™uri de gunoi È™i rastele pentru biciclete. De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susÈ›inere a firului de contact al tramvaielor È™i stâlpii de iluminat.

Pentru descongestionarea intersecÈ›iei de la Magazinul CriÈ™ul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relaÈ›ia Nord - Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj - 340 m; lungime rampa 1 - 128 m; lungime pasaj subteran - 102 m; lungime rampa 2 - 110 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2x4.00m; gabarit pe verticală în pasaj - min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel) 2x3,50 m.

Suprafețele amenajate prin proiect sunt:

- Lungime tronson amenajat: 930 m
- Suprafață carosabilă banda dedicată - 6300 mp
- Suprafață carosabilă - 15430 mp
- Suprafață piste velo - 315 mp
- Suprafață trotuar - 12200 mp
- Spații verzi - 2300 mp
- Soluție pasaj - Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.

 

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2, din zona Gării Oradea

Această investiÈ›ie vizează zona cuprinsă între Magazinul CriÈ™ul (din dreptul Parcului PetÅ‘fi) È™i Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmăreÈ™te realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai È™i autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona staÈ›iei de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul È™i autobuzele vor circula la nivelul solului.

Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din faÈ›a Gării Oradea, prin crearea unei piaÈ›ete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în PiaÈ›a BucureÈ™ti (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).

Tot în această etapă se vor reabilita suprafaÈ›a carosabilă È™i trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza staÈ›iile de tramvai È™i autobuz, se vor înlocui stâlpii de susÈ›inere a firului de contact ÅŸi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coÈ™uri de gunoi È™i rastele pentru biciclete.

Pentru pietonalizarea pieÈ›ei BucureÈ™ti din Zona Gării se propune realizarea unui Pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii pe relaÈ›ia Nord - Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj - 566 m; lungime rampa 1: 90 m; lungime pasaj subteran - 380 m; lungime rampa 2: 96 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2x4.00m, gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel): min: 2x3,50 m.

Suprafețele amenajate prin proiect sunt:

- Lungime tronson amenajat: 820 m strada Republicii + 250 m strada Ștefan cel Mare - Total: 1070 m.
- Lățime parte carosabilă: 14.00 m (2x3,50 bandă dedicată + 2x3,50 bandă auto)
- Lungime rampe pasaj: 186 m (90 m + 96 m)
- Lungime pasaj subteran: 380 m
- Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.