Filtru căutare: Mures

Podcast

Adresa

Accesarea fondurilor europene pentru comunități | Radu Andronic, FIP Consulting | Podcast | Episodul 02

...

 

Urmăriți Episodul 2  - Despre accesarea fondurilor europene pentru dezvoltarea comunităților locale din România cu Radu Andronic, Director General FIP Consulting.

Nu uitați să vă abonați la canalul nostru de  Youtube pentru a urmări episoadele viitoare.

 

 

Primarii trebuie să privească succesul în accesarea fondurilor europene în următoarea paradigmă: ,,Succesul este locul de întâlnire dintre OPORTUNITATE și PREGĂTIRE.” Radu Andronic, Consultant și Director General FIP Consulting

 

My image

 

Pașii pe care trebuie să-i parcurgă primăriile care doresc să acceseze fonduri europene:

 

Pasul 1: Primăria trebuie să comunice eficient cu finanțatorul
Este foarte importantă comunicarea cu finanțatorul și accesul la informație actualizata (la nivel local, administrațiile trebuie să știe ce proiecte de finanțare se pregătesc).

”Este foarte important ca un primar să aibă o atitudine proactivă vis-a-vis de proiectele pe care dorește să le finanțeze și să le discute cu Ministerul Dezvoltării, cu ADR-urile, cu APDRP-urile, cu direcțiile pentru dezvoltare regională, cu alte organisme intermediare.” 

 

Pasul 2: Primăria trebuie să pregătească documentațiile tehnico-economice 
Lucrurile trebuie pregătite din timp. În mare știm direcțiile de finanțare care urmează să fie lansate. Trebuie pregătite documentațiile tehnico-economice, pentru că nimeni nu-ți oferă finanțare fără să ai un plan, fară să ai un proiect.”

În această etapă, pasul numărul unu este să stabilești foarte clar documentele de proprietate. Una dintre cele mai mari probleme în proiectele cu fonduri europene este stabilirea cu exactitate a terenurilor prin documentele cadastrale. Toate UAT-urile au întâmpinat această problemă. 


Pasul 3: Este recomandabil ca primăria să opteze pentru servicii de consultanță integrate
Pentru succesul unui proiect, recomandăm ca primaria să opteze pentru servicii de consultanță integrate (colaborarea integrată însemnând integrarea tuturor serviciilor necesare unei primării pentru a pregăti un proiect și a-l depune pentru finanțare). 

,,Noi, la FIP Consulting nu oferim numai servicii de consultanță, ci oferim și servicii de proiectare, inginerie, arhitectură, urbanism – astfel încât să putem pregăti un proiect cap-coadă și să nu existe sincope de comunicare între beneficiari și cei care elaborează studiile.”

 

Pasul 4: Primăria trebuie să aibă o strategie și un plan bine pus la punct pentru dezvoltarea UAT-ului.
Din fericire, la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, aceste strategii există sau există în lucru: planuri de mobilitate urbană, strategii de eficiență energetică, strategii smart city sau smart village.  

 

Pasul 5. Primăria trebuie să aibă o echipă de implementare a proiectelor. 
Și nu este ușor să consolidezi și să dezvolți o echipă competitivă la nivelul unei primării din cauza provocărilor, precum lipsa specialiștilor, lipsa salariilor atractive, lipsa bugetelor, etc).

 

Pasul 6: Primăria trebuie să aibă bugete pentru cofinanțare și pentru cheltuieli neeligibile 
Nu ai cum să obții finanțare de zeci de milioane de euro fără să investești cofinanțarea de 2%, cheltuieli neeligibile care sunt inerente în astfel de finanțări cu valori mari, iar bugetele pentru pregătirea unor astfel de proiecte trebuie să fie consistente, nu neapărat că sunt consultanții scumpi, dar pregătirea acestor proiecte necesită bugete suplimentare întotdeauna.

 


Despre Radu Andronic, Consultant, FIP Consulting, Invitatul Podcastului Ghidul Primăriilor, Episodul 2

Radu Andronic coordoneaza activitatea FIP Consulting, principalul furnizor din România de servicii de consultanță în domeniul mobilității urbane de 16 ani. În perioada 2012-2014 a deținut poziții de conducere în Ministerul Transporturilor, CNAIR și CFR SA, iar din 2014 s-a specializat pe servicii de consultanță în mobilitate urbană, planificarea mobilității, proiectare și consultanță pentru proiectele de investiții ale autorităților publice locale și consultanță pentru sisteme de transport public local. 

 

Despre Fip Consulting

FIP Consulting este compania românească cu cea mai mare experiență în pregătirea și finanțarea proiectelor de mobilitate urbană durabilă și regenerare urbană, având cel mai extins portofoliu de proiecte pregătite în ultimii 5 ani, cu cea mai mare valoare de finanțare a acestora (peste 590.000.000 euro). Compania oferă în prezent consultanță și servicii integrate pentru 30 de municipalități din România, în portofoliul de clienți regăsindu-se activ 5 din primele 10 cele mai performante primării din România în ceea ce privește atragerea fondurilor europene, printre care și municipiile Cluj-Napoca, Oradea și Reșița. 

În ultimii 3 ani, FIP Consulting a înregistrat o rată de succes de 100% pentru toate cererile de finanțare.

FIP Consulting a realizat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Turda, pentru care a obținut, din partea Comisiei Europene, premiul SUMP Awards 2018 – ,,Cel mai bun Plan de Mobilitate Urbană Durabilă”. 


Pentru orice întrebări legate de acest episod nu ezitați să ne contactați la adresa noastră office@ghidulprimariilor.ro sau la +40.740.115.625