Interviu cu Negoiță Liviu-Cristian , primarul orașului Cernavoda, județul Constanța

Ce proiecte au fost demarate în anul 2021 sau vor fi implementate în totalitate până la sfârșitul anului 2021?


Au fost amenajate platforme subterane cu sisteme hidraulice , etapa a II-a , se vor realiza un total de 34 de bucăți în 25  de locații

Bazin de înot semiolimpic
Reabilitarea unui numar de 5 blocuri de locuinte: Bloc B- Strada Pinilor, Bloc 1, Bloc 3, Bloc 8 si Bloc 10-Strada Plantației
Parc fântîna arteziană str. Nicolae Titulescu-realizat cu sponsorizare parțială SNN

Ce investiții locale veți prioritiza cu bugetele disponibile prin Programul Anghel Saligny / PNDL 3?

Modernizarea trotuarelor pe drumul județean 223C și prelungirea acestuia în orașul Cernavoda – str. Medgidiei și str. Canalului,

Ce alte surse de finanțare plănuiti să accesați pentru a implementa proiectele cuprinse în strategia de dezvoltare locală? Ce investiții locale ar putea fi eligibile pentru finanțare cu bani europeni?

Programul Operațional Regional 2021-2027
Programul național multianual privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe
Programul “Termoficare – caldură și confort
Planul Național de Redresare și Rezilienta
Programul privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice
Programe de Cooperare Transfrontaliera, Interregionala, Transnațională

Cum plănuiți să creșteti capacitatea instituțiilor publice de a oferi servicii online cetățenilor lor?  Care este strategia de digitalizare pentru următorii trei ani?

S-au implementat:
- programmul AVANSIS ONLINE
- acces cu utilizator și parolă în baza de date
- AVANSIS MOBILE
- aplicație de plăți pe telefonul mobil
Astfel, declarațiile/cererile pot fi depuse utilizând adresa de email a Serviciului Taxe și Impozite: itrc_cernavoda@yahoo.com, urmând ca în cel mai scurt timp, în funcție de opțiunea aleasă, solicitantul să primească răspunsul.
De asemenea, accesând link-ul https://online.primaria-cernavoda.ro/AvansisOnline cernavodenii își pot vizualiza bunurile impozabile proprietate personală, amenzile, precum și debitele de plată pentru acestea. În plus, cetățenii au posibilitatea de a declara online alte bunuri dobândite în termen de 30 zile, obligație prevăzută de reglementările legale în vigoare fără a fi necesară prezentarea la Primărie. Totodată, pe această platformă se pot elibera certificate fiscale semnate electronic, atât pentru persoane fizice cât și pentru cele juridice.Pentru a intra pe platformă, contribuabilii trebuie sa acceseze link-ul, autentificarea fiind posibilă pe baza adresei personale de e-mail și a unei parole alese de utilizator. Odată vizualizate debitele, acestea pot fi plătite prin accesarea https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public/ (”plată fără autentificare”)


Cum vă propuneți să realizați managementul deșeurilor și să gestionați problema colectării selective și a reciclării la nivel local?

Un sistem de adresare publică
Managementul deșeurilor se realizează  prin implementarea obiectivului de investiții
“AMENAJARE PLATFORME GOSPODARESTI SUBTERANE CU SISTEM HIDRAULIC” in doua etape. În prima etapă s-au montat 10 platforme  .În etapa a doua  se vor monta 34 de platforme în 25 de locații