TEAMPRO STRATEGY CONSULTING este o firmă de consultanţă în afaceri şi management, specializată în accesarea, implementarea şi verificarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă. 

Serviciile oferite de TEAMPRO au acoperire națională în domeniul proiectelor cu finanţare nerambursabilă, atât prin scrierea de proiecte/planuri de afaceri, oferirea consultanței în achiziţii publice şi management de proiect pe parcursul derulării acestora, cât şi în verificarea proiectelor deja implementate, aflate la stadiul de a solicita rambursare. 
,,Echipa TEAMPRO este formată din profesioniști, iar mulțumirea fiecărui client care beneficiază de proiectele finalizate cu succes, la termen, reprezintă motivația noastră de a continua să creștem și de a ne perfecționa. La baza unei relații sănătoase stă încrederea, acesta fiind motivul pentru care construim parteneriate de durată, în care ne asumăm riscul, alături de beneficiar. Pentru că fiecare beneficiar are nevoi specifice, găsim mixul potrivit de experți din diverse domenii precum: Achiziţii Publice, Financiar şi Contabil, Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor, Energie, Construcţii, Biotehnologie, Sănătate, Salarizare şi Legislaţia Muncii“ a declarat Georgiana Petre, Director General TEAMPRO.

 

My image

 

Serviciile oferite de TEAMPRO sunt:
• Consultanță specializată în vederea accesării unor surse de finanţare;
• Consultanță specializată în achiziţii publice;
• Realizarea de audit tehnic în domeniul achiziţiilor publice;
• Realizarea verificărilor în cadrul proiectelor cu finanţare nerambursabilă;
• Verificarea la faţa locului;
• Evaluarea cererilor de finanţare.

Cum a schimbat echipa TEAMPRO relația dintre cetățeni și administrația publică de la nivelul Municipiului Sfântu Gheorghe

Compania se diferențiază de principalii concurenți prin deschiderea și ușurința prin care echipa reușește să țină pasul cu noile cerințe, din ce în ce mai provocatoare și ambițioase, de la proiect la proiect. 
În acest sens, oferta depusă de TEAMPRO a fost declarată câștigătoare în cadrul unei proceduri simplificate privind atribuirea unui contract de prestări servicii de analiză și redefinirea procedurilor interne de lucru în cadrul proiectului „Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni la nivelul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe”, cod MySMIS2014 126515, procedură derulată de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe. 
TEAMPRO a acceptat provocarea, iar cetățenii din Sfântu Gheorghe au acum acces mai ușor la serviciile Primăriei, datorită unui program recent instituit care elimină procesele birocratice. Acest efort a permis cetățenilor să se conecteze mai rapid și mai eficient cu resursele publice.
Primul pas a constat în analizarea și apoi redefinirea procedurile interne de lucru de la nivelul instituțiilor publice, precum și dezvoltarea capacităților acestora prin optimizarea procedurilor existente. 
Pe durata derularii contractului, TEAMPRO a contribuit cu o gamă largă de experți: manager de proiect, experți BPM Senior (Business Process Modeling), architect IT, formator. 

Obiectivele pe care echipa de experți TEAMPRO le-a îndeplinit cu succes în cadrul contractului mai sus menționat sunt:
• Asigurarea accesului online la serviciile publice locale gestionate exclusiv de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe;
• Digitalizarea procedurilor de administrare a documentelor;
• Retro-digitalizarea documentelor din arhivă;
• Mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung;
• Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local, corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni;
• Cunoștințe și abilități ale personalului din instituțiile publice locale îmbunătățite, în vederea sprijinirii măsurilor acestui obiectiv specific.

Patru etape au fost definitorii pentru a atinge obiectivele proiectului. 
În etapa I a contractului, echipa desemnată a desfășurat activități de analiză a procedurilor interne de activitate, în vederea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni. În cadrul acestei prime etape, timp de 3 luni, experții au analizat, la fața locului, situațiile la ordinea zilei, comparând procedurile descrise cu cele faptice; au colectat și analizat datele prin aplicarea instrumentelor de cercetare, inclusiv consultarea prin interviuri cu angajații primăriei; pe baza datelor colectate au elaborat harta procedurilor interne și a arhitecturii organizaționale, documentate și reprezentate prin diagrame, precum și a catalogului de servicii publice locale în cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe. Livrabilele realizate de experții TEAMPRO și acceptate de Beneficiar au fost: harta procedurilor interne și a arhitecturii organizaționale documentate și reprezentate prin diagrame; catalogul serviciilor publice furnizate cetățenilor de către Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe; lista procedurilor interne critice de îmbunătățit din perspectiva simplificării și reducerea birocrației.

În etapa a II-a de desfășurare a contractului, TEAMPRO a realizat, în termenii contractuali, o analiză complexă a deficiențelor majore înregistrate în furnizarea serviciilor publice locale către cetățeni și a propus reproiectarea procedurilor interne în vederea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni. În cadrul acestei etape, experții desemnați au propus și elaborat o nouă metodă de prioritizare a procedurilor de lucru, au propus și fundamentat o listă a serviciilor publice ce necesită îmbunătățiri și au reproiectat proceduri interne.

Etapa a III-a a însemnat pentru echipa TEAMPRO identificarea și documentarea unor soluții online la serviciile publice locale gestionate exclusiv de Consiliului Local, conform procedurilor interne de lucru reproiectate în vederea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni. Experții noștri au elaborat cu succes lista de nevoi/discrepanțe față de sisteme IT din prisma procedurilor reproiectate și sisteme IT existente (gap assesment), arhitectură de sisteme IT în care sunt folosite sistemele existente din cadrul instituției și au elaborat documentele privind specificațiile de sistem integrat în vederea simplificării procedurilor administrative.

În etapa a IV-a de desfășurare a contractului de prestări servicii, experții TEAMPRO au implementat cu succes schimbările prin care s-a atins simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni. Experții TEAMPRO au corectat lipsurile constatate pe parcursul derulării activităților din contract, au instruit personalul din cadrul aparatului de specialitate din perspectiva procedurilor interne reproiectate, au elaborat un plan de comunicare pentru atragerea utilizatorilor vizați la serviciile oferite.

TEAMPRO STRATEGY CONSULTING a reușit, prin implementarea acestui contract, să spargă clasicele bariere ale practicilor instituțiilor publice, prin identificarea problemelor de la nivelul acestor instituții și a propus cu succes alternative și metode de simplificare a modalităților de lucru în beneficiul cetățenilor și a aparatului de specialitate. Activitatea desfășurată de TEAMPRO în cadrul contractului a schimbat radical relația dintre administrația publică de la nivelul Municipiului Sfântu Gheorghe și cetățeni. De asemenea, a fost îmbunătățită furnizarea de servicii prin promovarea unor servicii publice de calitate, prietenoase și ușor accesibilie de către cetăteni. Pe durata contractului, TEAMPRO a reușit să cultive angajamentul funcționarilor publici față de procesul de transformare, să răspundă așteptărilor tot mai mari în contextul actual al simplificării și reducerii birocrației, să asigure o abordare progresivă, evolutivă și în creștere a calității serviciului public.
TEAMPRO garantează, prin experiența sa, optimizarea resurselor organizațiilor publice sau private, îmbunătățirea eficienței proceselor și integrarea tuturor resurselor, astfel încât acestea să corespundă nevoilor actuale ale clienților. TEAMPRO are la bază experți în implementarea deciziilor și în analiză pentru a ajuta clientul să furnizeze servicii/produse într-un mod cât mai profitabil și eficient.


Interviul a fost publicat în Revista Ghidul Primăriilor, Ediția Specială, Aprilie 2023, prima și singura revistă din România în format print și online destinată exclusiv autorităților locale.
Pentru a vizualiza online revista, click aici: https://bit.ly/3A80mfq
Pentru a comanda gratuit revista în format print, click aici: https://bit.ly/3ArVIdQ