În condiţiile unui trafic tot mai aglomerat, performanţa sistemelor de semnalizare este esenţială. Foliile retro-reflectorizante 3M, care au încorporate tehnologia microprismatică, High Intensity Prismatic - HIP clasa 2 și Diamond Grade - DG3 și DG3 FYG clasa 3 - galben verde fluorescent asigură cea mai bună vizibilitate atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte sau crepuscul.

Interviu cu Iacob Sorin-Cristian, Director Producție Loial Impex

Ca să punem în context serviciile pe care le oferiți, cum evaluați gradul de siguranță al drumurilor din România, raportate la alte state ale Uniunii Europene? Care este misiunea companiei și viziunea despre siguranța rutieră?

Există o discrepanță majoră între statele membre UE în ceea ce privește siguranța rutieră. România se află pe un loc fruntaș la numărul de accidente grave. Comisia Europeană a lansat proiectul „EU Road Safety Exchange”, care urmărește să contribuie la eliminarea diferențelor în materie de siguranță rutieră între statele membre ale UE. Pentru sporirea gradului de siguranță pe drumurile publice intervenim noi, împreună cu partenerul nostru 3M, care în ultimii 80 de ani, a aplicat ştiinţa în slujba vieţii pentru a rezolva provocările legate de siguranța traficului și pentru a contribui prin soluții inovatoare la o mobilitate urbană mai sigură.

În condiţiile unui trafic tot mai aglomerat, performanţa sistemelor de semnalizare este esenţială. Foliile retro-reflectorizante 3M, care au încorporate tehnologia microprismatică, High Intensity Prismatic - HIP clasa 2 și Diamond Grade - DG3 și DG3 FYG clasa 3 - galben verde fluorescent asigură cea mai bună vizibilitate atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte sau crepuscul. Utilizarea produselor de calitate superioară pentru o semnalizare eficientă și durabilă va crește acest grad de siguranță. Împreună cu autoritățile publice putem scoate România de pe acest rușinos loc fruntaș la numărul de accidente rutiere.

Care este povestea companiei Loial Impex? Cum ați ajuns de la 2 angajați în 1993 la peste 230 de angajați în prezent?

Compania, una de familie, a fost înființată în anul 1993 și este condusă în continuare de tatăl meu. Inițial, compania a fost dedicată doar instalațiilor civile și industriale, dar apoi am dezvoltat și un departament de semnalizare rutieră, departament pe care îl conduc încă din 2006. Același profil ascen-dent al societății s-a regăsit și în cadrul departamentului care a început cu 10 angajați și a ajuns acum la 75 de angajați. Întotdeauna angajații societății au găsit în conducere un aliat și un sprijin pentru problemele profesionale sau personale, astfel s-a creat un mediu de lucru propice dezvoltării. Reinvestirea constantă a profitului societății în tehnologii de top oferă posibilitatea unei dezvoltări puternice și durabile.

Ce servicii puteți oferi administrației locale și primăriilor?

Societatea noastră poate oferi ceea ce noi numim “pachet complet” de semnalizare rutieră: indicatoare rutiere, marcaje rutiere, semaforizari intersecții și orice alte elemente auxiliare de siguranță a circulației. De asemenea, Loial Impex execută lucrări de instalații civile și industriale, atât pentru domeniul privat, cât și pentru autoritățile publice. Un domeniu în care suntem printre primele societăți din estul Europei este cel al instalațiilor de cogenerare, unde am deschis drumul instalării centralelor de cogenerare în România cu noile tehnologii de turbine și motoare pe gaz metan, realizând ca și antreprenor general (proiectare și execuție) centrale de cogenerare care deservesc orașele Focșani, Rădăuți și Campusul universitar T. Vladimirescu Iași. În sectorul privat am realizat centralele de cogenerare pentru fabricile Coca Cola din Ploiești, Radzymin (Polonia) și Nogara (Italia), Ambro SA Suceava, OMV Petrom, Raffles Energy. Am participat la modernizarea platformelor industriale Dacia Renault Mioveni, Koyo România SA Alexandria, Cord Steel Michelin Zalău, la realizarea fabricii de cutii de viteze din Sebeș pentru unul dintre cei mai mari producători de automobile, ne putem mândri cu lucrări de modernizare la aeroporturile din Sibiu, Suceava, Tulcea, Iași etc., iar în domeniul construcțiilor civile avem ca lucrări de referință execuția proiectelor Olimpia Towers, Search Corporation, Blue Roze și Business Garden București.

Compania are propria linie de producție, așadar autoritățile locale au ocazia să achiziționeze indicatoare rutiere produse 100% în România. Ce tehnologie folosiți pentru indicatoarele și marcajele rutiere și cum se măsoară calitatea în branșa dumneavoastră?

Departamentul de semnalizare rutieră cuprinde mai multe compartimente: indicatoare rutiere, semaforizare și marcaje rutiere. Aceste compartimente lucrează împreună pentru a oferi clienților noștri cele mai bune soluții de semnalizare rutieră și implicit soluții pentru creșterea siguranței rutiere. Pentru realizarea indicatoarelor rutiere folosim cea mai nouă tehnologie de print digital. De la primirea unei comenzi realizăm designul feței indicatorului cu ajutorul unui software compatibil cu imprimanta, după care se printează digital folia retro-reflectorizantă microprismatică 3M, se laminează, se taie cu ajutorul unui cutter plotter și în final se aplică pe panoul suport.La execuția marcajelor folosim cele mai noi tehnologii în domeniu, pentru a realiza lucrări de tip multidot, spotflex, aglomerat, plan sau rezonator. Folosim toate tipurile de materiale, vopsea clasică, material termoplastic sau bicomponent pentru realizarea diferitelor tipuri de marcaje, astfel încât să putem acorda garanții de până la 36 de luni.În momentul în care dispui de cea mai nouă tehnologie, dar omiți utilizarea celor mai bune materiale sau invers, folosirea materialelor de calitate prelucrate pe utilaje învechite tehnologic, nu poți să oferi calitate de top beneficiarilor. Aceste două componente - Materiale și Tehnologie trebuie să se întrepătrundă pentru a crea un produs de calitate.Loial Impex a ales să investească în utilajele necesare producției, dar și în echipamente de verificare finală a calității lucrărilor. Avem aparate de măsură atât pentru calitatea indicatoarelor rutiere, cât și pentru calitatea marcajelor rutiere; facem referire la retroreflectometru digital, pendul SRT, aparate de măsură a grosimii stratului de vopsea, atât pe suportul metalic al indicatoarelor, cât și pentru grosimea marcajelor rutiere.

Ați achiziționat prima imprimantă digitală nouă din România pentru printarea indicatoarelor rutiere pe folie reflectorizantă. Așa arată viitorul indicatoarelor rutiere din punct de vedere producție?

Întotdeauna am mizat pe tehnologia de top pentru furnizarea unor produse calitative. Am folosit mereu utilaje noi de la cei mai buni furnizori; amintim aici utilizarea echipamentelor Zund, RollsRoller, EFI, CREST, etc. Împreună cu tehnologia de top folosim de asemenea materiale de calitate superioară, aici vorbim de foliile retro-reflectorizante microprismatice 3M și utilizarea sistemului 3M MCS care asigură o înaltă reflectivitate și durabilitate a produselor noastre de până la 12 ani.

Cum vă diferențiați față de alți competitori? Ce înseamnă conceptul de “Soluții complete” în domeniul semnalizării rutiere?

Societatea noastră investește permanent atât financiar, cât și din punct devedere al specializării personalului, astfel încât să putem oferi “soluții complete” de semnalizare rutieră. Fac referire aici la integrarea celor 3 compo-nente ale semnalizării rutiere: indicatoare rutiere, semaforizare și marcaje rutiere. De asemenea, acest pachet de servicii complete include și lucrările de relocări utilități, cea mai recentă lucrare de acest tip fiind Centrul de Întreținere și Cooordonare (CIC) de pe Autostrada A10 Sebeș - Turda. Nu multe companii din domeniu pot oferi acest pachet complet de servicii și ne putem mândri cu faptul că suntem prima companie de profil din țară care a achiziționat un set complet de prelucrare digitală a foliei reflectorizante.

Colaborarea noastră cu compania 3M, lider mondial în furnizarea elementelor de semnalizare și siguranță rutieră precum și utilizarea cutterploterelor Zund (Elveția), a imprimantei EFI (SUA) și laminarea pe un utilaj Crest (Olanda) a adus un plus de calitate produselor oferite de societatea noastră.

De asemenea, împreună cu 3M am dezvoltat soluții de îmbunătățire și creștere a gradului de siguranță rutieră în zona instituțiilor de învățământ, precum și o semnalizare de orientare și direcțională urbană clară și vizibilă. La realizarea marcajelor rutiere am ales utilaje de la Hofmann și Gracopentru a oferi beneficiarilor posibilitatea de a alege soluția adecvată carese pretează la fiecare situație în parte: marcaje rutiere cu vopsea pe bazade solvent, marcaje rutiere cu material bicomponent sau termoplastic. Pentru semaforizare avem proiecte de viitor comune cu grupul SwarcoAG Austria în domeniul soluțiilor de management inteligent al traficului. Aceste soluții smart pot face diferența dintre un oraș sufocat de trafic sauunul aerisit și cu un grad sporit de siguranță.

În urma experienței de peste 15 ani in acest domeniu, ce sfaturi aveți pentru administrația locală și companiile de stat în ceea ce privește siguranța rutieră?

Întotdeauna am fost de părere că România e prea săracă să cumpereproduse ieftine și de proastă calitate. Achiziționarea unor elemente desemnalizare rutieră cu termen de garanție redus și calitate îndoielnică vaduce în final la costuri mai mari pentru beneficiar și la un grad de siguranțăredus pe drumurile din administrarea respectivei autorități. Întotdeauna trebuie respectate normele în vigoare, utilizarea produselor neagrementatese poate întoarce împotriva autorității care acceptă utilizarea lor, dacă în urma unei analize se dovedește faptul că a favorizat producerea unui accident rutier. Costurile unei despăgubiri în aceste cazuri depășesc cumult valoarea investiției inițiale în semnalizare. Utilizarea produselor din afara spațiului UE nu oferă garanția respectării standardelor de calitate și siguranță europene, ceea ce poate duce la apariția problemelor menționate anterior.

Date de contact:+40 230 526 800 |  +40 230 526 900 | office@loial.ro | www.loial.ro

 


 

Materialul a fost publicat în Revista Ghidul Primăriilor, Ediția de Vară 2021, prima și singura revistă din România în format print și online destinată exclusiv autorităților locale.

Pentru a vizualiza online revista, click aici: https://bit.ly/2Uhk5bl

Pentru a comanda gratuit revista în format print, click aici: https://bit.ly/36IfoK0