Primul program integrat de digitalizare a administrațiilor publice locale.

PERIOADA DE DEPUNERE a PROIECTELOR: 19 septembrie ora 11:00 – 25 septembrie ora 12:00

Finantarea se realizeaza in ordinea inregistrarii depunerilor

Beneficiari ELIGIBILI:

• Primariile de comune
• Primariile de municipii si orase
• Primaria capitalei si primariile de sector
• Consilii judetene;


Finanțarea maximă variază în funcție de tipul UAT:

• 75.000 lei pentru primăriile de comune

• 125.000 lei pentru primăriile de orașe

• 175.000 lei pentru primăriile de municipiu și primăriile de sector din București

• 250.000 lei pentru consiliile județene și primăria capitalei

 

Se derulează în temeiul OUG 56/2024 și a Normelor aferente.

Fiecare UAT din România poate obține finanțare o singură dată prin Programul #DigiLocal.

Finanțarea nu acoperă cheltuielile pentru o eventuală consultanță.

 

Cheltuieli eligibile:

• Achiziția de aplicații/sisteme informatice si servicii conexe

• Servicii de integrare și dezvoltare software

• Servicii de găzduire în cloud

• Achiziția de echipamente hardware în limita a 30% din valoarea finanțării

 

Respectiv:

Achizitia de echipamente IT: echipamente IT ca parte a unui sistem informatic, utilizate în scopul declarat în cadrul cererii de finanțare de către solicitant, și care sunt destinate, exclusiv, transformării digitale autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale (infrastructură hardware, echipamente pentru comunicații și echipamente conexe in scopul utilizării licențelor și furnizării de servicii publice)

Licențe software:

- licențe software ce vor fi utilizate, exclusiv, în scopul transformării digitale a autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale, conform detalierii din cuprinsul cererii de finanțare și destinate furnizării de servicii publice, menționate in lista cu tipurile de servicii: Achizitii ERP, Interconectare platforma ghiseul.ro, ROeID, PDUro, Sistem integrat de servicii publice, Chatbot (aplicatii de interactiune online fara interventie umana), RPA/chatbot, Website factory, DMS;

- licențe software pentru compatibilizare software si hardware în scopul interconectării cu sistemele/platformele naționale și europene (de exemplu Ghiseul.ro, PDUro, ROeID, sistemul de interoperabilitate tehnologică cu statele membre UE – SITUE, nodurile eIDAS europene);

– licențe platforme de gestiune integrată și aplicații de accesare a datelor și a documentelor emise de mai multe instituții/servicii locale sau servicii/departamente/compartimente din cadrul aceleiași instituții, platforme pentru managementul documentelor și al arhivelor;

– licențe software sisteme de software programări online, aplicații de tipul funcționar public virtual de tip voce sau tip text (ex. chat-bot), platforme de tip GIS, aplicații pentru screening și monitorizare pentru persoane din grupuri vulnerabile, sisteme de alarmă pentru cazuri de urgență, aplicații pentru colectarea și afișarea în timp real a datelor de mediu și de trafic, etc. ce vor fi integrate in portalurile/site-urile web existente, destinate furnizării de servicii publice;

-licențe software securitate cibernetică

Servicii de dezvoltare software

- Servicii de integrare cu aplicații/sisteme ale autorităților și instituțiilor publice centrale și europene

- Servicii de dezvoltare site-uri web pentru UAT, destinate furnizării de servicii publice, conform modelului standard de site ce va fi furnizat de MCID. In cazul in care UAT detine deja un site, acesta trebuie migrat pe modelul standard MCID, iar serviciile de migrare reprezinta cheltuieli eligibile.

- Servicii conexe: servicii de găzduire în cloud-uri publice pentru sistemele informatice ale unităților administrativ – teritoriale in vederea furnizării de servicii publice.

Nu vor fi finanțate cheltuieli cu echipamente hardware, ca și componentă a unui sistem informatic, în proporție mai mare de 30% din cuantumul finanțării acordate.

Durata:

Implementarea prevederilor cererii de finanțare se va finaliza în termen de maxim 150 de zile de la semnarea contractului de finanțare, cu posibilitatea de prelungire până la maxim 12 luni.

Conditii de participare.

Cererile de finanțare trebuie să cuprindă:

- Dezvoltarea unor module informatice noi, care să deservească activitatea autorităților executive la nivelul UAT prin:

Achiziționarea și instalarea echipamentelor IT necesare, prin crearea sau migrarea site-ului existent pe modelul standard MCID,
Interconectarea cu platformele Ghiseul.ro, ROEid, PdUro,
Migrarea de date către noi sisteme și infrastructuri, dezvoltare de aplicații informatice aferente.


- Informații cu privire la planificarea formării profesionale a personalului ce va utiliza echipamentele/ sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate.

- Informații privind graficul de implementare a activităților cu termenele aferente.

Dacă aceasta nu există, finanțarea nu va fi acordată decât în situația în care o parte din suma solicitată va fi alocată construirii unei pagini de internet.

-Informații cu privire la asigurarea sustenabilității serviciilor publice oferite către cetățeni prin intermediul proiectului, prin garantarea surselor de finanțare pentru o perioadă de minim 3 ani.

- Informații privind înrolarea autorității executive în platforma ghiseul.ro si în aplicații ulterioare ale statului roman RoeID si PDU.ro. In situația în care aceasta nu există, cererea de finanțare nu este eligibilă.

- Informații cu privire la planificarea formării profesionale a personalului care va utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate. Instruirea profesională se va asigura pe cheltuiala proprie a autorităților executive la nivelul unităților

- Informații privind existența sau nu a unei pagini de internet securizată, proprie, funcțională. Dacă aceasta nu există, finanțarea nu va fi acordată decât în situația în care o parte din suma solicitată va fi alocată construirii unei pagini de internet.

 

Beneficii:

• Interconectarea sistemelor informatice ale primăriilor și consiliilor județene cu Ghișeul.ro
• Dezvoltarea de interfețe standardizate pentru comunicarea cu cetățenii, site-uri accesibile si sigure pentru serviciile publice electronice;
• Consolidarea securității cibernetice la nivelul administrației locale
• Achiziția echipamentelor IT pentru creșterea capacității administrative și asigurarea interoperabilității

Finantarea nu se acorda avans, se acordată o singură dată, ulterior depunerii tuturor documentelor justificative, în etapa finală, după finalizarea Proiectului.

 

Anexele ce trebuie completate:

Anexa nr. 1 – Declarație privind capacitatea financiară a solicitantului;

Anexa nr. 2 – Cererea de finanțare;

Anexa nr. 3 – Declarație cu privire la instruirea profesională a personalului care va utiliza echipamentele/ sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate;

Anexa nr. 4 – Declarație cu privire la existența sau nu a unei pagini de internet securizată, proprie, funcțională;

Anexa nr. 5 – Declarație cu privire la asigurarea sustenabilității cu privire la serviciului public furnizat;

Anexa nr. 6 – Declarație privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 1 alin. (10) din OUG nr. 56/ 2024;

Anexa nr. 7 - Declarație privind destinația echipamentelor/ sistemelor informatice ce urmează a fi achiziționate;

Anexa nr. 8 – Declarație privind înrolarea autorității executive în platforma ghiseul.ro;

Anexa nr. 9 - Modelul contractului de finanțare.

Nu vor fi finanțate cheltuieli cu echipamente hardware, ca și componentă a unui sistem informatic, în proporție mai mare de 30% din cuantumul finanțării acordate.

Pe site-ul https://www.mcid.gov.ro/programul-digilocal-21205/ se descarca anexele si aveti mai multe informatii.

 

Cum se aplica la finantare:

Pas 1: Se acceseaza platforma de înregistrare https://digilocal.mcid.gov.ro  (disponibilă din 19.09.2024 ora 11:00).

Pas 2: Se compleaza datele necesare înregistrării în câmpurile prestabilite:

Denumire UAT;
Numele reprezentantului legal al instituției;
Adresa de e-mail a instituției: se va completa exclusiv adresa de e-mail oficială a UAT-ului; linkul către platforma de încărcare a documentelor va fi transmis către această adresă de e-mail;
Telefon de contact al persoanei care gestionează procesul de înregistrare, angajat al UAT-ului.

Pas 3: Se primeste pe adresa de e-mail completată mai sus un e-mail de confirmare cu linkul pentru încărcarea documentelor, care conține un număr unic de înregistrare ce vă confirmă poziția în ordinea de evaluare a proiectelor. Atentie la verificarea inclusiv în SPAM sau JUNK a mesajului. Simultan, se primeste și un mesaj text (SMS) cu numărul unic de înregistrare la numărul de telefon furnizat.

Pas 4: Se incarca toate documentele necesare solicitate la linkul din e-mailul primit.

Pas 5: Echipa MCID analizează îndeplinirea criteriilor de eligibilitate prevăzute de legislația în vigoare.

Odată cu finalizarea analizei de eligibilitate, MCID acordă finanțarea pentru proiect. Acordarea finanțării se va realiza în ordinea cronologică a numărului de înregistrare.
 

Partenerii noștri de la INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE – DEZVOLTARE ÎN INFORMATICĂ – ICI BUCUREȘTI sunt alături de UAT-uri și oferă suport în implementarea proiectelor din #DigiLocal.

 

Date de contact:

Dr. ec. Ioana Petcu, Cercetător Științific Gr. III

Serviciul Cloud Computing ICIPRO

Mobil: +40 753 222 073

E-mail: ioana.petcu@ici.ro

INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE – DEZVOLTARE ÎN INFORMATICĂ – ICI BUCUREȘTI

B-dul Mareșal Averescu nr. 8-10, 011455, București, România

T: +40 21 316 07 36  F: +40 21 316 10 30

www.ici.ro